دانلود پاورپوینت اخلاق حقوق و قضاء

دانلود پاورپوینت اخلاق حقوق و قضاء
نوع فایل
ppt
حجم فایل
350kb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت اخلاق حقوق و قضاء

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت اخلاق حقوق و قضاء می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش با بهترین کیفیت تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود پاورپوینت اخلاق حقوق و قضاء شامل:

محتوای اسلاید ۲

برای فهم رابطه اخلاق و حقوق باید مفهوم آنها را بشناسیم. حقوق مجموعه قواعد الزام آور کلی است که به منظور ایجاد نظم و عدالت بر یک جامعه حکومت می کند و از طرف دولت تضمین شده است . بنابراین قواعد حقوق الزام آور است . حقوق مجموعه ای از باید و نباید؛ است . قاعده ای رفتاری و کلی است . بنابراین تصمیماتی که مجالس مقننه در مورد خاص می گیرند حقوق نیست زیرا حقوق باید کلی باشد، تمام کسانی که مصداق آن هستند باید تابع آن باشند . حقوق دو هدف دارد که گا ه با هم معارض هستند : ۱-  ایجاد نظم ۲ – استقرار عدالت . این دو بدون دیگری فایدۀ مطلوب را ندارند . اساس عدالت باید بر زمینۀ نظم باشد . اما موضوع اصلی مورد بحث اخلاق است:  قواعد اخلاقی تکیه بر وجدان شخص دارد، یعنی اعتبار این قواعد از درون تضمین می شوند نه از برون در حالی که قواعد حقوق از طرف دولت تضمین می شود.

محتوای اسلاید ۱۲

تفاوت ضمانت اجرای حقوق و اخلاق
اخلاق ضمانت اجرا دارد . همین نگاه شماتت بار مردم ضمانت اجرا را تضمین می کند اما تفاوت آنها در این است که ضمانت اجرایی قانون را دولت تعیین می کند ولی ضمانت اجرای اخلاق را وجدان فرد تعیین می کند.
و در اخر بحثم رو با سخنی از حضرت علی که سیمای قاضی از دیدگاه ایشان را بیان میکنه به پایان میرسونم:
امیرالمؤمنین علی علیه السلام درباره تشخیص افرادی که برای قضاوت صلاحیت دارند، به مالک اشتر چنین می فرماید :

مطالعه بیشتر