دانلود پاورپوینت حقوق بین الملل و جامعه بین الملل

دانلود پاورپوینت حقوق بین الملل و جامعه بین الملل
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
6,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت حقوق بین الملل و جامعه بین الملل

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت حقوق بین الملل و جامعه بین الملل در ۱۴ اسلاید قابل ویرایش می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

محتوای اسلاید ۳

حقوق بین الملل و قواعد آن

حقوق بین الملل و قواعد آن مشمول جامعه حقوق بین الملل بوده و به معنی مجموعه قواعد و مقرراتی است که بر جامعه حقوق بین الملل حاکم و قابل اجرا است. جامعه حقوق بین الملل اجتماعی است که بر اساس، همکاری و همبستگی مبتنی بر منابع مشترک و نیازهای متقابل کشورها بوجود آمده است.
ریشه لغوی حقوق بین الملل را باید در کلمه لاتین jusgentium جستجو کرد. این کلمه به مفهوم (حقوق الملل) نزدیک تر است . در حقوق روم در مقابل jus civil (حقوق مدنی ) بکار می رفت و چیزی جز قوانین ملی امپراطوری روم در ارتباط با روابط آن کشور یا سایر کشورها و اتباع بیگانه نبوده است.

محتوای اسلاید ۸

تعهدات آمریکا در برابر ایران عبارتند از:

  • – اعاده وضع مالی ایران حتی الامکان به وضعیت قبل از ۲۳ آبان ۱۳۵۸(تاریخ صدور دستور اجرایی رییس جمهور آمریکا مبنی بر انسداد دارایی های ایران ) و نیز تامین تحرک و انتقال آزاد آنها در قلمرو قضایی آمریکا.
  • – لغو محدودیت های مالی علیه ایران و خاتمه دعاوی و لغو کلیه توقیف ها و احکام قضایی صادره علیه ایران و سازمان های دولتی که در آمریکا و همچنین استرداد دعوای مطروحه از جانب آمریکا علیه ایران در دیوان بین المللی دادگستری.
  • – عدم دخالت آمریکا در امور داخلی و نظامی ایران .
  • – مساعدت در بازگرداندن اموال خانواده پهلوی به ایران .

محتوای اسلاید ۱۳

فهرست منابع

  • ایوانز،گراهام و جفری، نونام (۱۳۸۱). فرهنگ روابط بین الملل،ترجمه حمیرا مشیر زاده و حسین شریفی طراز کوهی، تهران ، نشر میزان.
  • بیاتی، محمدحسین (۱۳۸۷). مفهوم جامعه بین المللی و مسئولیت در برابر آن، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل ، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران.
  • بیلیس،جان و استیو اسمیت (۱۳۸۳). جهانی شدن سیاست:روابط بین الملل در عصر نوین، ترجمه ابوالقاسم راه چمنی و دیگران، جلد اول، تهران، موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصرتهران.
  • رابرتسون،رونالد (۱۳۸۰)‌. جهانی شدن: تئوریهای اجتماعی و فرهنگ جهانی، ترجمه کمال پولادی، تهران، نشرثالث.
  • زمانی، سیدقاسم (۱۳۸۴). حقوق سازمانهای بین المللی (شخصیت، مسئولیت، مصونیت) ، تهران، شهر دانش.

مطالعه بیشتر