جزوه درس روش های نوین آزمایشگاهی

جزوه درس روش های نوین آزمایشگاهی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
7,000 تومان

توضیحات فایل:

جزوه درس روش های نوین آزمایشگاهی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه پاورپوینت درس روش های نوین آزمایشگاهی از کتاب شیمی تجزیه دستگاهی تالیف Christian ترجمه سید احمد میر شکرایی ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf در ۶۹ صفحه اسلایدوار تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه درس روش های نوین آزمایشگاهی:

مقدمه ای بر رو شهای طیف بینی
علم شیمی تجزیه
شیمی تجزیه کیفی
اگر هدف شناسایی نوع مواد و اجزاء سازنده یک نمونه باشد.
شیمی تجزیه کمی
اگر هدف تعیین غلظت یا مقدارهریک از اجزاء باشد.

شیمی تجزیه بر اساس چگونگی انجام
شیمی تجزیه کلاسیک
روشهای قدیمی تر تجزیه ای است که در آنها از لوازم آزمایشگاهی ساده نظیر ترازو، ظروف حجم سنجی مدرج، چراغ، هیتر، مواد شیمیایی و … استفاده می شود.

شیمی تجزیه دستگاهی

با پیشرفت علم الکترونیک دستگاههایی وارد علم شیمی شدند. در شیمی تجزیه دستگاهی علاوه بر مواد شیمیایی و ابزارهای ساده از یک دستگاه تجزیه ای که معمولا مجهز به کامپیوتر است نیز استفاده می شود.

رده بندی روش های تجزیه دستگاهی

روش های جداسازی
در این روش جداسازی اجزای نمونه قبل از اندازه گیری آنها انجام می گیرد. این رو شها شامل طیف بینی جرمی و انواع کروماتوگرافی می باشد.

روش های طیفی
بر اساس برهمکنش تابش الکترومغناطیس با ماده و اندازه گیری میزان این بر همکنش می باشد. این روشها شامل طیف بینی اتمی) جذب، نشر و فلورسانس اتمی ( طیف سنجی جذب مرئی-فرابنفش، زیرقرمز، رزونانس مغناطیس هسته، فلورسانس سنجی و فسفرسانس سنجی، قطبش و روشهای پرتو شیمیایی می باشد. X سنجی، کدرسنجی، شکست سنجی، روشهای پرتو

روش های الکتروشیمیایی
در این روش ها از یک علامت الکتریکی اعمال شده به نمونه استفاده می شود یا خواص الکتریکی نمونه مورد ارزیابی قرار م یگیرد. شامل پتانسیل سنجی، ولت سنجی،پلاروگرافی،آمپرسنجی،کولن سنجی، وزن سنجی الکترو شیمیایی و هدایت سنجی می باشد.

مطالعه بیشتر