دانلود پاورپوینت تمرین برای درد سیاتیک

دانلود پاورپوینت تمرین برای درد سیاتیک
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت تمرین برای درد سیاتیک

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پاورپوینت تمرین برای درد سیاتیک می باشد که با فرمت ppt با قابلیت ویرایش در ۱۷ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت تمرین برای درد سیاتیک:

عصب سیاتیک، بزرگ‌ترین عصب در بدن است. این عصب از قسمت کمر، لگن و باسن می‌گذرد و سپس وارد هر دو پا و انگشتان پا می‌شود. در صورتی‌که این عصب دچار مشکل شده یا فشرده شود ساق پا، مچ پا به پایین و انگشتان پا بی‌حس شده یا دردناک خواهند شد. سرفه، عطسه و نشستن برای مدت طولانی می‌تواند این درد را تشدید کند.

آیا بروز درد سیاتیک در گروه سنی خاصی شایع‌تر است؟

گرفتگی رگ سیاتیک معمولاً در میانسالی متداول‌تر است. میزان حداکثر بروز این عارضه در سنین بین ۴۰ تا ۴۹ سال می‌باشد. زمانی که افراد به سی سالگی نزدیک می‌شوند میزان بروز عارضه افزایش می‌یابد و پس از نزدیک شدن به سن ۵۰ سالگی، میزان بروز آن کاهش پیدا می‌کند
مطالعات نشان می‌دهند احتمال ایجاد درد سیاتیک در مشاغلی که در آن‌ها فرد بایستی برای انجام کارها از ناحیه کمر بچرخد یا خم شود، بیشتر است. بر همین اساس در ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری که مستلزم انجام چنین حرکاتی هستند، خطر ایجاد درد سیاتیک افزایش پیدا می‌کند. در صورتی‌که مایل به انجام وزنه‌برداری هستید با مربی شخصی، فیزیوتراپیست،و یا متخصصین مرتبط مشورت کنید تا از صحت انجام فعالیت‌های خود اطمینان حاصل کنید.

روش‌های پیشگیری از درد سیاتیک:

کاهش وزن

نحوه صحیح نشستن

نحوه صحیح بلند کردن اجسام

انجام تمرین‌های ورزشی

انجام تمرین های ورزشی:در حین وجود درد و همچنین در شروع درد کمر، انجام ورزش‌های اصلاحی ممنوع است. ورزش یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری یا کمک به بهبود سیاتیک است. انواع ورزش‌های مناسب شامل موارد زیر می‌باشند :

….

مطالعه بیشتر