جامع ترین پاورپوینت تکنولوژی تولید بستنی پروبیوتیک

جامع ترین پاورپوینت تکنولوژی تولید بستنی پروبیوتیک
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

جامع ترین پاورپوینت تکنولوژی تولید بستنی پروبیوتیک

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت تکنولوژی تولید بستنی پروبیوتیک می باشد که در قالب ppt در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جامع ترین پاورپوینت تکنولوژی تولید بستنی پروبیوتیک:

مقدمه

بستنی از جمله مواد غذایی است که تقریبا در تمامی رده های سنی مصرف می شود.

همچنین این ماده ی غذایی به علت دارا بودن شرایط محیطی مناسب(دمای پایین- ph خنثی)می تواند حامل مناسبی در طولانی مدت برای پروبیوتیکها باشد.

از این رو محققان تحقیقات زیادی را در این رابطه انجام داده اند که نتایج موثری نیز بدست آمده است.

تاریخچه

در اوایل قرن بیستم این باور شکل گرفت که پروبیوتیک ها با بهبود تعادل فلور میکروبی روده و ممانعت از رشد باکتریهای بیماریزا و توکسین زا ، می توانند میزبان را بطور مفیدی تحت تأثیر قرار دهند.

امروزه اثرات سلامتی بخش خاصی برای آنها کشف و اثبات گردیده که از آن جمله می توان به بهبود بیماری های التهابی مزمن روده ای ، پیشگیری و درمان اسهال های ناشی از میکروب های بیماریزا ، عفونت های ادراری تناسلی و بیماریهای آتوپیک اشاره کرد.

پروبیوتیک   

اصطلاح پروبیوتیک اولین بار در سال ۱۹۵۳ توسط کولاس مطرح گردید. برخلاف آنتی بیوتیک ها ، پروبیوتیک ها این چنین تعریف می شوند :

عوامل مشتق شده میکروبی که رشد میکروارگانیسم ها را تحریک می کنند. در سال ۱۹۸۹ روی فولرتعریفی را برای پروبیوتیک ها پیشنهاد کرد که بطور وسیعی مورد استفاده قرار گرفت ، در این تعریف پروبیوتیک ها مکمل های میکروبی زنده ای هستند که به رژیم غذایی افزوده می شوند که با بهبود تعادل در میکروفلور روده اثرات مفیدی بر روی میزبان دارند. تعریف فولر به زنده بودن پروبیوتیک ها تاکید داشته و جنبه های تأثیر مفید آنها بر روی میزبان را مطرح می کند.

مطالعه بیشتر