دانلود جامع ترین فایل pdf مدیریت و برنامه ریزی کلاس های چند پایه

دانلود جامع ترین فایل pdf مدیریت و برنامه ریزی کلاس های چند پایه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
56mb
نویسنده
130,000 تومان 9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین فایل pdf مدیریت و برنامه ریزی کلاس های چند پایه

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین فایل pdf مدیریت و برنامه ریزی کلاس های چند پایه می باشد که با فرمت پی دی اف تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جامع ترین فایل pdf مدیریت و برنامه ریزی کلاس های چند پایه

در دنیای امروز تعلیم وتربیت از دشــوارترین، ظریفترین و پرثمرترین امر انسانی به حساب میآید و کاری است پر ارج وقتگیر که نتایج و ثمره نهایی آن دیر به بار مینشیند. در چنین دورانی هدف از آموزش وپرورش تنها انتقال معلومات و تجارب بشری به نسل جدید نیست، بلکه رســالت آن ایجاد و تثبیت نگرشهای مطلوب و شایسته در مخاطبان و درک واقعیتهای زندگی آنان و در نهایت رشد و تعالی ابعاد وجودی انسانهاست.

کلاسهای درس نیز به عنوان سیستمهای اجتماعی که عناصر تشکیل دهنده آن یعنی:

دانش آموزان، معلمان و شرایط یادگیری محسوب میشوند در یک لحظه از زمان هرگز شــبیه به هم نخواهد بود و معلم به مثابه عنصر هوشمند و برنامهریز این سیستم، برنامه درسی کلاس خود را با توجه به شرایطی انتخاب می‌کند که در کلاس حاکم است و با به خدمت گرفتن مجموعه ای مناسب از ابزارها، وسایل و محتوا، کنش واکنشهای یاددهی و یادگیری را سازمان میبخشد. بدیهی است که هرگز دو کلاس در یک زمان واحد کاملا شبیه هم نخواهند بود زیرا عوامل انسانی و شرایط یادگیری یکسان نیستند.

در این میان با توجه به کاهــش زاد و ولد و کاهش جمعیت کودکان لازمالتعلیم بخصوص در روستاها و مناطق کم جمعیت و از طرف دیگر ضرورت تحصیل آنها، تشــکیل کلاسهای چند پایه در مدارس امری اجتناب ناپذیر به نظر میرسد .در این کلاسهــا دانش آموزان در پایه های مختلف در یک کلاس و در کنار هم و توســط یک معلم تربیت شده و آموزش میببینند.

بنابراین شیوه و قدرت مدیریت کلاسهای چندپایه توسط معلم در قالب توانایی، دانایی، و خالقیت ظاهر میگردد و با مهارتهایی عجین میشــود که از شکل ساده تر آن یعنی مهارت فنی )یادگیر اصول و روشهای فنی کلاس داری( آغاز و پس از گذر از مهارتهای انســانی، به مهارت ادراکی که حاکی از بینش فلســفه معلم نسبت به زندگی و تعلیم و تربیت است میرسد…

مطالعه بیشتر