دانلود پاورپوینت اخلاق زیستی در حوزه پزشکی

دانلود پاورپوینت اخلاق زیستی در حوزه پزشکی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
70,000 تومان 5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت اخلاق زیستی در حوزه پزشکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت اخلاق زیستی در حوزه پزشکی می باشد که با فرمت ppt در ۱۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت اخلاق زیستی در حوزه پزشکی:

اُتانازی

که در زبان یونانی به‌معنی «مرگِ خوب» است، یا بِه‌مرگ یا بِه‌مرگی، در اصطلاح، شرایطی است که در آن، بیمار بنا به درخواست خودش به صورت طبیعی و آرام بمیرد.

کسانی که در شرایط این نوع از مرگ قرار دارند، بیشتر بیماران لاعلاج هستند یا کسانی‌که از یک بیماری شدید روانی (اختلال افسردگی اساسی و…) رنج می‌برند و با رضایت خود، از افرادی مثل پزشکان معالج یا پرستاران یا افراد خانواده خود بخواهند که به آن‌ها در مردن کمک کنند . در زبان فارسی به آن «خوش‌میری»، «مرگ آسان»، «بِه‌مرگی»، «بِه‌مرگ»، «مرگ شیرین»، «مرگ باوقار»، «با وقار مردن»، «مرگ موقّرانه»، «مرگ خودخواسته» یا «مرگ بدون بی‌حرمتی» نیز گفته شده‌است .

این واژه در ابتدا با مسایل پزشکی و اخلاق پزشکی و درمان بیماران ارتباطی نداشت و به طور سنتی در معنای «مرگ راحت» مطرح می شد و در موقعیتی به کار می رفت که فرد با مرگی ناگهانی در زمان بسیار کوتاهی بدون درد و رنج بمیرد. تفاوتی نبود که از اصابت گلوله در جنگ در یک لحظه بمیرد و یا این که به صورت تصادفی ضربه ای به او وارد شود و یا به دلایلی دیگر.
امروزه، جهت این اصطلاح تغییر کرده و وارد علم پزشکی شده و به عنوان یکی از بحث های مهم در اخلاق پزشکی مطرح گردیده است؛ این که آیا کادر پزشکی می تواند در امر مرگ بیماران مداخله کند به گونه ای که مداخله ی پزشک و یا عدم اقدام او در درمان بیماری های سخت باعث مرگ بیماران شود….

مطالعه بیشتر