دانلود خلاصه و ترجمه آشنایی با محیط های ترجمه شفاهی pdf

دانلود خلاصه و ترجمه آشنایی با محیط های ترجمه شفاهی pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
130,000 تومان 9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه و ترجمه آشنایی با محیط های ترجمه شفاهی pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل pdf خلاصه و ترجمه آشنایی با محیط های ترجمه شفاهی می باشد که با فرمت پی دی اف در ۶۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن خلاصه و ترجمه آشنایی با محیط های ترجمه شفاهی pdf:

BUSINESS INTERPRETING

Business interpreting involves interpreter-assisted cross-linguistic interactions in the private sector, including business negotiations, discussions, site visits, presentations, and so on. It can therefore be situated somewhere in the middle of the spectrum between inter-social and intra-social SETTINGS.Topics in business cover a wide range, and the physical environment where interpreting takes place also varies greatly:

from a factory shop floor to a meeting room, or from a dinner party to a more formal banquet. In such settings, all kinds of MODES of interpreting can be utilised from short-consecutive DIALOGUE INTERPRETING in bilateral talks, to SIMULTANEOUS INTERPRETING for more formal, conference-like settings with multiple participants. Despite this remarkable diversity, very little attention has been directed toward business interpreting within the field of interpreting studies to date, and research output has been extremely limited. Among the reasons for this lack of research is the obvious difficulty of obtaining natural data due to confidentiality and other constraints.

ترجمه تجاری

ترجمه تجاری شامل تعاملات بین زبانی به کمک مترجم در بخش خصوصی ، از جمله مذاکرات تجاری ، بحث ها، بازدید از سایت، ارائه ها و غیره است. بنابراین می تواند جایی در وسط طیف بین تنظیمات بین اجتماعی و درون اجتماعی قرار گیرد. موضوعات در کسب و کار طیف وسیعی را شامل می شود و محیط فیزیکی که در آن ترجمه انجام می شود نیز بسیار متفاوت است: از یک طبقه کارخانه تا یک اتاق جلسه، یا از یک مهمانی شام تا یک ضیافت رسمی تر. در چنین تنظیماتی ، میتوان از انواع حالتهای ترجمه، از ترجمه گفتگوی کوتاه متوالی در گفتگوهای دوجانبه، تا ترجمه همزمان برا ی تنظیمات رسمی تر و کنفرانس مانند با شرکت کنندگان متعدد استفاده کرد.

علیرغم این تنوع قابل توجه، تا به امروز توجه بسیار کمی به ترجمه تجاری در حوزه مطالعات ترجمه ی معطوف شده است و خروجی تحقیق بسیار محدود بوده است.از جمله دلایل این عدم تحقیق می توان به دشواری آشکار دستیابی به داده های طبیعی به دلیل محرمانه بودن و سایر محدودیت ها اشاره کرد .

فهرست:

BUSINESS INTERPRETING

ترجمه تجاری

COMMUNITY INTERPRETING

ترجمه اجتماعی

CONFERENCE INTERPRETING

ترجمه کنفرانس

COURTROOM INTERPRETING

ترجمه دادگاه

DIALOGUE INTERPRETING

ترجمه دیالو گ

DIPLOMATIC INTERPRETING

ترجمه دیپلماتی ک

DISASTER RELIEF INTERPRETING

ترجمه امداد بلای

EDUCATIONAL INTERPRETING

ترجمه آموزشی

FILM INTERPRETING

ترجمه فیلم

HEALTHCARE INTERPRETING

ترجمه مراقبت های بهداشتی

INTERPRETING FOR DEAFBLIND PERSONS

ترجمه برای افراد ناشنوا

و….

مطالعه بیشتر