دانلود جزوه درس کارگاه عمومی دانشگاه شریف با فرمت word

دانلود جزوه درس کارگاه عمومی دانشگاه شریف با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
19mb
نویسنده
دسته بندی
130,000 تومان 9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس کارگاه عمومی دانشگاه شریف با فرمت word

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه درس کارگاه عمومی : فرصتی برای آشنایی با دورنمای حرفه مهندسی دانشگاه صنعتی شریف می باشد که با فرمت word با کیفیت عالی در ۶۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه درس کارگاه عمومی دانشگاه شریف با فرمت word:

بخش اول: آشنایی با اهداف درس

بخش دوم : آشنایی با تاریخچه مهندسی

بخش سوم :اصول طراحی و ساخت مهندسی

بخش چهارم: معرفی بخش مهارتی برنامه  اجرایی درس

بخش پنجم: نحوه ارزشیابی درس

مقدمه

مطالعه تاریخ در هر موضوعی مفید است و خواننده با سیر تفکراتی که به ایجاد شرایط موجود انجامیده است آشنا می شود. در این درس بطور مختصر با سیر تکامل مهندسی در طول تاریخ آشنا می شویم. اما ذکر این نکته مهم است که این متن صرفا بیان سیر تاریخی مهندسی نیست بلکه هدف آن است که در حین مرور این سیر تاریخی برخی مفاهیم و تحلیلها در خصوص دنیای مهندسی را بیان کنیم. واضح است که اگر بدانیم خاستگاه تاریخی پدیده ها چه بوده است درک و لزوم وجود آنها بهتر فهمیده می شود.

شناخت سیر تاریخی فناوری به نتایج دهشتناکی نیز منجر می شود. اگر در سالهای دور، برتری تکنیکی یک قوم یا کشور منجر به سلطه کوتاه مدت آن قوم بر اقوام و کشورهای دیگر می شد، اکنون و با برخورداری از غنای صنعتی و سلاحهای وحشتناک کشتار جمعی، رفته رفته سرنوشا ابدی اقوام مختلف رقم خواهد خورد: یا تابعیت محض از قوم سلطه گر یا نابودی. نتیجه آن است که راهی بجز کسب دانش و اعتلای صنعتبرای بقا وجود ندارد. در این حرکت مطالعات تاریخی جایگاه رفیعی دارند.

مهندسی ویژگی انسان است

میل به پیشرفت و تعالی یک نیاز و میل فطری بشر است که از آغازین روزهای خلقت بشر همواره پی گرفته شده است. این تنها در منزلت انسان است که با تکیه بر قدرت مغز خود، از موجودی تابع طبیعت به مخلوقی فائق بر طبیعت در آید. البته این امر تا حدی محقق شده است اما همین حد هم تنها در انحصار انسان است. استفاده از ابزار و در ادامه، خلق فناوری روش بشر بر حکمرانی نسبی بر طبیعت بوده است….

مطالعه بیشتر