دانلود پاورپوینت روش شناسی هرمنوتیک

دانلود پاورپوینت روش شناسی هرمنوتیک
نوع فایل
ppt
حجم فایل
250kb
نویسنده
100,000 تومان 8,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت روش شناسی هرمنوتیک

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت روش شناسی هرمنوتیک می باشد که با فرمت ppt در ۱۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست پاورپوینت روش شناسی هرمنوتیک :

ظهور هرمنوتیک
تاریخچه
جریان های موثر بر هرمنوتیک
هدف و وظیفه هرمنوتیک
بررسی هرمنوتیک
هرمنوتیک و نسبی گرایی ؟
پاسخ به ۸ سوال اساسی
کتاب شناسی

محتوای اسلاید ۵

هدف و وظیفه هرمنوتیک

oدیلتای وظیفه علوم طبیعی و علوم انسانی را چنین تعریف می کند : علوم طبیعی شرح (explain) پدیده های طبیعی را هدف قرار می دهند ، در حالی که علوم انسانی  فهم(understanding) زندگی انسانی و شکل های پیچیده ظهور آن را هدف قرار گرفته اند

oعلم هرمنوتیک از سوی ویلهم دیلتای به عنوان مبنای روش شناختی برای علوم انسانی عرضه شده است.

oخصیصه ی فهم تفسیری علوم اجتماعی تفسیر گرا باعث شده است که این رویکرد به هرمنوتیک یا نظریه معنا که ریشه در قرن نوزدهم دارد،مرتبط شود.

oهرمنوتیک تحت عنوان یک سیستم یا روش خاص تفسیر،یا نظریه خاص تفسیر تعریف می شود.

oاستفاده از هرمنوتیک به توانمند سازی انسان در درک اشیا و پدیده ها از دیدگاه افراد و همچنین فهم قدرت های اجتماعی و فرهنگی که این دیدگاه را متاثر می سازد، می انجامد.

o فهم یک اصطلاح کلیدی است که توصیف کننده علوم انسانی خواهد بود . از آنجا که علوم انسانی فهم تجلیات زندگی انسان است ، هرمنوتیک یعنی نظریه فهم آثار مکتوب ، خود را به عنوان نظریه بنیادین برای تمامی رشته های علوم انسانی مطرح کرد که دیلتای در پی آن بود …

محتوای اسلاید ۸

ارتباط هرمنوتیک و نسبی گرایی

نتیجه نسبی گرایی و همچنین هرمنوتیک، شک نسبت به آگاهی های بشر است. با این تفاوت که نسبی گرایی راجع به تمام علوم بشر و ارتباط آن با خارج است، اما هرمنوتیک لااقل در بعضی از تعابیر مربوط به تفسیر متون و بالأخص متون مقدس است و نتیجه نسبی گرایی است.

مطالعه بیشتر