پاورپوینت پدیدار شناسی (فنومنولوژی) 

پاورپوینت پدیدار شناسی (فنومنولوژی) 
نوع فایل
ppt
حجم فایل
90Kb
نویسنده
130,000 تومان 9,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت پدیدار شناسی (فنومنولوژی) 

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پاورپوینت پدیدار شناسی (فنومنولوژی) می باشد که با فرمت ppt در ۲۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست:

پدیدار شناسی ( فنومنو لوژی)

تاریخچه پدیدار شناسی

کانت

فیشته

برنتانو

ژان پل سارتر

هوسرل

پدیدارشناسی از نظر  هوسرل

پدیدارشناسی از نظر هایدگر

مفاهیم بنیادین هوسرل

مفهوم آگاهی یا وجدان

مفهوم جهان زندگی

جهان فرهنگی

مفهوم نیت مندی آگاهی

مفهوم تقلیل پدیدارشناسی

انواع مختلف پدیدار شناسی

دانلود پاورپوینت پدیدار شناسی (فنومنولوژی) :

 پدیدار شناسی( فنومنو لوژی)

اصطلاح فنومنولوژی یا پدیدار شناسی از دو واژه یونانی فنومن و لوگوس ساخته شده. به معنای شرحی از پدیدارهای گوناگون است. فنومنولوژی به شرح شیوه های مختلفی می پردازد که در آن ها اشیاء می توانند پدیدار شوند.

تاریخچه پدیدار شناسی

فردریش اوتینگر نخستین کسی است که در سال ۱۷۳۶ واژه فنومنولوژی را بکار برد. وی بر آن بود که پدیدار شناسی، مطالعه نظام الهی حاکم بر روابط میان محسوسات و موجودات مادی است.

لامبرت پدیدار شناسی را در نمودهای بنیادین دانش ها تجربی  استفاده کرد. پیشاهوسرل اصطلاح پدیدارشناسی  برای اولین بار توسط یوهان هنریش لامبرت در کتاب Neues Organon که در سال ۱۷۶۴ به چاپ رسید، به کار برده شده است. هگل و کانت در نظام فکری خود از این واژه استفاده می کردند.

کانت

معتقد بود که پدیده‌ها در مواجهه با ذهن انسان، تحت تاثیر قوای فاهمه‌ی انسانی قرار گرفته و تبدیل به تجربه  م‍ی‌شوند. وی در واقع بین فنومن، به معنای آنچه به حس در م‍ی‌آید، و نومن، به معنای حقیقت اشیا، تفاوت قایل شد و پدیدارشناسی را شناخت فنومن‌ها معنا نمود.

هگل:  نیز معتقد بود پدیدارشناسی علمى است که از رهگذر آن ذهن و روان، آن‌گونه که هست شناخته م‍ی شود. در واقع وی دست‌یابی به نومن را امکان‌پذیر م‍ی‌داند و در این خصوص پدیدارشناسی را روشی م‍ی‌داند که امکان دستیابی به این مهم را میسر م‍ی‌سازد.

مطالعه بیشتر