دانلود پاورپوینت عرضه اولیه عمومی (IPO)

دانلود پاورپوینت عرضه اولیه عمومی (IPO)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
130,000 تومان 9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت عرضه اولیه عمومی (IPO)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین پاورپوینت Initial Public Offering (IPO) عرضه اولیه عمومی می باشد که با فرمت ppt در ۳۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت عرضه اولیه عمومی (IPO):

مقدمه

عرضه اولیه چیزی نیست مگر اولین بار که یک شرکت سهامش را در بازار بورس عرضه می‌کند. مثلا فرض کنید شما شرکتی دارید که ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. اما تمام این شرکت مال خودتان است. اگر شرکت شما را یک میلیارد قیمت کنیم، به سهم‌های ۱۰۰ تومانی خواهیم رسید. به فرایندی که شما برای بار نخست تمام یا بخشی از این ۱ میلیارد سهم را در بازار بورس می‌فروشید، عرضه اولیه  IPOمی‌گویند. پولی که از عرضه اولیه حاصل می‌شود به طور مستقیم به شرکت‌ می‌رسد. اما اگر بعدها کسی بخواهد این سهم‌ها را بخرد، پولش به حساب فروشنده خواهد رفت. به عبارت دیگر بعد از عرضه اولیه، سهم در بازار ثانویه معامله خواهد شد. در بازار ثانویه ممکن است شرکت بخشی از سهام خود را بازخرید کند.

علل فروش سهام یک شرکت

۱-تامین سرمایه اگر شما ده درصد از شرکت ۱۰۰ میلیاردی خود را بفروشید، می‌توانید ۱۰ میلیارد تومان پول نقد جذب کنید، بدون آن که به هیچ بانک یا سرمایه‌گذاری بدهکار شوید. با پول به دست آمده می‌توانید کار خود را توسعه دهید، دارایی‌های جدید بخرید یا بدهی‌های خود را بپردازید.

۲-خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگی مثل مخابرات، فولاد مبارکه و ایران‌خودرو مالکیتی دولتی داشتند. یعنی سود حاصل از فعالیت‌ این شرکت‌ها به حساب دولت می‌رفت. بعد از عرضه شدن در بورس خریداران سهام، مالک این شرکت‌ها می‌شوند و از کسب‌وکارشان سود می‌برند.ب عد از فروشِ بخشی از سهام، ممکن است سهام‌دارهای عمده هم بخشی از سهام خود را در بازار بفروشند. در این صورت سهم مردم از شرکت باز هم بزرگ‌تر خواهد شد.

مطالعه بیشتر