جزوه حقوق تطبیقی ثبت

جزوه حقوق تطبیقی ثبت
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,800 تومان

توضیحات فایل:

جزوه حقوق تطبیقی ثبت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه حقوق تطبیقی ثبت می باشد که با فرمت pdf در ۳۸ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه حقوق تطبیقی ثبت:

تاریخ ثبت و سردفتری در جهان

هنگامیکه از نظام ثبتی و سردفتری سخن میگوییم و اگر بخواهیم خود را به معرفی آن به عنوان نهاد حقوقی مدرن یعنی سردفتری لاتین به شکلی که امروزه در اروپا و کشورهای دیگر جهان وجود دارد می بایست از یک سابقه طولانی و تداوم تاریخی سخن بگوییم اما معمولاً صحیحتر آن است که تاریخ اشخاصی را که به عنوان اسلاف سردفتران به شمار میروند میتواند به گذشته خیلی دورتر در دنیای باستان برسد جالب توجه این است که همین حرفه یکی از قدیمیترین و همچنین نظام ثبتی یکی از قدیمیترین مشاغل جهان محسوب میشود و چه ازنظر شکلی و چه از نظر ماهوی تغییرات بنیادی را به خود ندیده است و نیاز به اطمینان و امنیت در معاملات و نظام ثبتی مسئله همیشگی تمامی نظامهای اجتماعی و حقوقی بوده است.

از این جهت نهاد سردفتری با کارکردهای بی بدیلش در تمامی جوامع حتی جوامع های اولیه حضور داشته و به نظر میرسد که کارآمدی اسناد تنظیم شده توسط سردفتران و در ثبت قرنهای متمادی را طی نموده است و لذا برای آشنایی با نظام ثبتی و سردفتری و مطالعه تطبیقی آنها مروری ولو کوتاه در تاریخ این نهاد از نخستین گامهای آن، وضعیت فعلی ضروری مینماید.

بدیهی است که تحلیل وضعیتی که امروز با آن مواجه هستیم صرفاً با نگاهی به سیر وقایع حاصل نمیشود، بلکه لازم است به تحولات تاریخی این حرفه حقوقی از جهات مختلف اعم از … … … وظایف، جدایی و استقلالش از نهاد قضایی و توسعه جغرافیای جغرافیایی آن در اروپا، ارتباطش با دولت، امتیازاتی که به دست آورده است، تأثیرپذیری آن از آنها یا گسترش تحصیلات آکادمیک توجه کنیم…

مطالعه بیشتر