دانلود جزوه حقوق فضای مجازی پیام نور با قابلیت سرچ و جستجو

دانلود جزوه حقوق فضای مجازی پیام نور با قابلیت سرچ و جستجو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه حقوق فضای مجازی پیام نور با قابلیت سرچ و جستجو

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه حقوق فضای مجازی مصطفی السان پیام نور می باشد که با فرمت pdf با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه حقوق فضای مجازی پیام نور با قابلیت سرچ و جستجو:

فصل اول – کلیات

مبحث اول – مفهوم فضای مجازی

فضای مجازی به معنای شبکه جهانی متشکل از زیرساختهای فنی رایانه ای و مخابراتی میباشد که در سطح جهان با همدیگر پیوسته و مرتبط میباشند. فضای مجازی سایبر به مجموعه هایی از ارتباطات درونی انسانها از طریق کامپیوتر و وسایل مخابراتی بدون در نظر گرفتن جغرافیای فیزیکی گفته میشود. این در روابط و فضایی غیرفیزیکی مجازی اتفاق میافتد و به همین دلیل بسیاری از محدودیتهای دنیای معمول را ندارد.

مبحث دوم و سوم برای مطالعه

مبحث چهارم – مفهوم حقوق فضای مجازی و اصالت آن

حقوق فضای مجازی، مجموعه ی اصول و قواعد منطقی حاکم بر فضای سایبر و ارتباطات این فضا است.
برخلاف تصوری که ممکن است وجود داشته باشد، در این فضاها مانند دنیای واقعی – هر عمل یا حادثه ای از تعامل و قرارداد گرفته تا تقلب و دروغپردازی – مشمول قواعد حقوقی است .
همانند برخی دیگر از گرایشهای نوین همچون حقوق تجارت الکترونیکی میتوان این بحث را مطرح کرد که حقوق فضای مجازی به عنوان گرایش مستقل وجود ندارد بلکه تنها درسی در رشته حقوق است که مباحث حقوقی مرتبط با فضای مجازی در آن مطرح میشود.

به عبارت دیگر، حقوق فضای مجازی اصالت لازم برای تبدیل شدن به یک گرایش – ولو فرعی – از حقوق ندارد؛ چرا که مطالب آن از مباحث مختلف حقوقی ناشی میشود و با قواعد و اصول حقوقی موجود میتوان به تمام مسائل حقوقی ناشی از افزوده شدن ارتباطات مجازی به زندگی اجتماعی انسان پاسخ داد. با این وصف دلیلی وجود ندارد که هر پدیده جدید، حقوق مخصوص خود را داشته باشد.

این طرز تلقی، این امتیاز مهم میباشد که از انشقاق علم حقوق و در نتیجه پیچیدگی بدون دلیل آن جلوگیری میکند. به علاوه نشان میدهد که قواعد عمومی حقوق در مورد گرایشهای جدید اجرا میشود و خصوصیتهای متفاوت این گرایشها، تنها به عنوان استثنا مورد توجه قرار میگیرد.

مطالعه بیشتر