دانلود فایل حافظه فعال در اختلالات یادگیری ppt

دانلود فایل حافظه فعال در اختلالات یادگیری ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
100,000 تومان 8,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل حافظه فعال در اختلالات یادگیری ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپـوینت حافظه فعال در اختلالات یادگیری می باشد که با فرمت ppt در ۲۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپـوینت حافظه فعال در اختلالات یادگیری ppt:

محتوای اسلاید ۲

اختلالات یادگیری چیست؟

اختلال یادگیری، یک اختلال عصب شناختی است. به بیان ساده،اختلال یادگیری ناشی از تغییر در شیوه “سیم‌کشی” مغز یک فرد می باشد.

کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری به اندازه همسالان خود، یا حتی بیشتر از آنها، باهوش هستند، اما ممکن است در صورتی که برای درک مسائل تنها باشند، و یا به شیوه‌های معمول آموزش ببینند،در خواندن، نوشتن، هجی کردن، استدلال کردن، به خاطر آوردن،و یا سازماندهی اطلاعات، مشکل داشته باشند.

به طور کلی تمام کودکان و افراد بزرگسال در طول روز از دو نوع حافظه فعال استفاده می کنند. هر دوی اینها از سنین اولیه کودکی شروع به رشد کرده و در اوایل نوجوانی و جوانی به رشد و ثبات بیشتری می رسند.

محتوای اسلاید ۷

انواع حافظه فعال

حافظه فعال کلامی – شنیداری

هنگامی که کودک با توجه به دستور العمل های کلامی گام به گام تکالیف خود را انجام می دهد، در واقع از مهارت حافظه کلامی – شنیداری خود استفاده می کنند. اگر این توانایی درکی ضعیف باشد احتمالاً آن فرد در پیروی از دستورالعمل های شفاهی با مشکل روبه رو خواهد شد.

حافظه فعال فضایی – بصری

این توانایی به فرد امکان می دهد تا با به خاطر سپردن و به یاد آوردن شکل و یا تصویر و یا الگوی یک موضوع اقدام به حل مسئله و یا تکمیل تکالیف کند. یادگیری با توجه به تصاویر و اشکال و الگوهای تصویری با استفاده از مهارت حافظه فعال فضایی – بصری انجام می شود.

مطالعه بیشتر