دانلود جزوه ارتزها در توانبخشی عصبی نرگس دانش افروز

دانلود جزوه ارتزها در توانبخشی عصبی نرگس دانش افروز
نوع فایل
pdf
حجم فایل
121mb
نویسنده
دسته بندی
100,000 تومان 8,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه ارتزها در توانبخشی عصبی نرگس دانش افروز

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه درس ارتز و پروتز مرجع : ارتزها در توانبخشی عصبی مؤلف: نرگس دانش افروز می باشد که با فرمت پی دی اف در ۱۸۸ صفحه اسلایدوار تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه ارتزها در توانبخشی عصبی نرگس دانش افروز

توسعه و دسترسی به فناوری پزشکی تأثیر بسزایی در عرصه پیشرفت ارتزها داشته است.با تحول و تکامل در صنعت پلاستیک، بهبود چشمگیری در قابلیت کنترل، سـاپورت و محافظـت از کلیه نواحی بدن انسان حاصل شده است. برای بیماران، وسایل ارتزی هم به صورت سفارشی و هـم به صورت پیش ساخته تهیه میگردد که از دو بعد صرفه جویی در زمان و هزینه، تـأثیرات متفـاوتی دارند.

این عوامل موجب گسترش تجویز انواع ارتزها از طرف پزشکان شده اسـت، در حـالی کـه در دهه های گذشته حضور کمرنگ و تجربه اندک ارتزیستها دستیابی بیماران را محدود و اسـتفاده از ارتزها را کاهش میداد. علاوه بر کاربردهای سنتیتر در دهه های گذشته، امروزه ارتزها گزینـه هـای درمانی مهمی در مراقبت پس از جراحی، درمان شکستگیها و درمان کمکی و تکمیلی بـه حسـاب میآیند.

در بسیاری از موارد ذکر شده، شاید به نظر برسد گسترش ارتزهای پیش ساخته، هشـداری برای تضعیف کیفیت و دقت ارتزی به شمار میآید.اما در حقیقت تأثیر عکس داشته اسـت. وجـود ارتزهای پیش ساخته با قیمت مناسب، نه تنها فعالیتهـای ارتـزی را از دسـت ارتزیسـتهـا خـارج نساخته بلکه آنها را در ذهن پزشکان برجسته تر ساخته است.

البته مثل همه تکنولوژیهای جدیـد، پیشرفت در این زمینه سبب استفاده و کاربردهای نادرست و غیر اصولی نیز شده است.این اعتقـاد درست نیست که کاربرد بسیاری از ارتزهای پیش ساخته مشکل ایجاد میکنند، ولی آگاهی دقیق از موارد استفاده، موارد عدم استفاده و محدودیتهای این وسایل نه تنها بـرای ارتزیسـت بلکـه بـرای سایر شاغلین در عرصه مراقبتهای سلامتی ضروری به نظر میرسد…

مطالعه بیشتر