دانلود جزوه تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی

دانلود جزوه تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
88mb
نویسنده
دسته بندی
130,000 تومان 9,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی دانشگاه تهران رشته مهندسی پزشکی می باشد که با فرمت پی دی اف تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست مطالب:

فصل اول:

تجهیزات و لوازم پزشکی (تقسیم‌بندی تجهیزات پزشکی)

فصل دوم:

آشنایی با نحوه عملکرد و استانداردهای دستگاه‌های اتاق عمل

فصل سوم:

آشنایی با دستگاه‌های قلبی و تنفسی

فصل چهارم:

آشنایی با دستگاه دیالیز و بیمارهای خونی مرتبط

فصل پنجم:

آشنایی با دستگاه های تصویربرداری

فصل ششم:

آشنایی با ساختار لیزرها و انواع لیزرهای موجود

فصل هفتم:

آشنایی با انواع دستگاه‌های مانیتورینگ

فصل هشتم:

آشنایی با ابزارها و وسایل دندان‌پزشکی

فصل نهم:

تجهیزات آزمایشگاهی

فصل دهم:

تجهیزات معاینه عمومی

جزوه تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی

آشنایی با تجهیزات عمومی بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی یکی از ملزومات رشته مهندسی پزشکی محسوب می شود. به دلیل اینکه سالانه بودجه زیادی در بیمارستان ها و مراکز درمانی صرف خرید تجهیزات پزشکی می شود، هر شخصی که تمایل به فعالیت در حیطه مهندسی پزشکی داشته باشد، در اولین قدم باید با تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی، کاربرد هر یک از تجهیزات و نحوه کار با دستگاه ها و عملکرد فنی بخش های مختلف دستگاه ها آشنایی داشته باشد.

همچنین تنوع در مدل های تجاری یک دستگاه پزشکی، مشخصات فنی آن و قیمت بالای دستگاه های پزشکی، معمولا کادر درمان بیمارستان را با چالش جدی در خرید این دستگاه ها مواجه می کند. اینجاست که یک کارشناس مهندسی پزشکی خبره می تواند بر اساس اطلاعات فنی کسب شده در مورد یک دستگاه پزشکی، مقایسه برندهای تجاری و مدل های مختلف یک دستگاه و همچنین در نظر گرفتن صرفه اقتصادی بیمارستان، یک دستگاه با مشخصات مناسب را به بیمارستان معرفی کند.

هدف از این درس، آشنایی افراد با تجهیزات عمومی پرکاربرد در بیمارستان ها و مراکز درمانی است. همچنین در این آموزش در برخی از موارد با ارائه جدول مقایسه فنی تجهیز پزشکی، به کارشناسی خرید و موارد قابل توجه برای انتخاب یک دستگاه پزشکی پرداخته می شود.

مطالعه بیشتر