جزوه دیپلماسی در اسلام

جزوه دیپلماسی در اسلام
نوع فایل
pdf
حجم فایل
19mb
نویسنده
دسته بندی
70,000 تومان 5,800 تومان

توضیحات فایل:

جزوه دیپلماسی در اسلام

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه دیپلماسی در اسلام رشته علوم سیاسی (شامل چند جزوه تایپی و دستنویس) ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه دیپلماسی در اسلام:

مفاهیم و کلیات

آشنایی با تعریف مفاهیم: دیپلماسی، سیاست خارجی، دیپلمات، دیپلماسی کلاسیک، دیپلماسی نوین، دیپلماسی عمومی

هدف و رسالت دیپلماسی

تاریخ تحول و تطور دیپلماسی

اهمیت و اهداف درس

مفهوم دیپلماسی دیپلماسی واژه ای است بر گرفته از ریشه یونانی « Diploma » که به مفهوم نوشته طومار گونه ای است که به موجب آن امتیازهای خاصی به کسی داده می شود. این واژه، بعدها در نزد دولت های دیگر و فرستادگان دولت ها اطلاق شد . به تدریج، با افزایش روز افزون مبادله ها و نیز ضرورت استخدام دیپلماسی و شغل شان را دیپلمات افراد برای نگه داری این اسناد، به این امر توجّه بیش تری شد و آنان را خواندند. مفهوم کنونی واژه دیپلماسی و دیپلمات، به اواخر قرن هیجدهم بر می گردد؛ علی رغم اجماع نظر نسبی در تلقّی از مفهوم دیپلماسی، برای آن تعریف های مختلفی نزدیک به پنجاه مورد مطرح شده است.
برخی از این تعریف ها، به ماهیّت دیپلماسی و جمعی، به کار ویژه های آن نظارت دارد وبیش تر تعریف ها صرفا اختلاف لفظی است نه ماهوی. آن چه از مجموع تعریف ها به دست می آید، این است که دیپلماسی دارای ماهیّت مسالمت جویانه است و مذاکره و گفت وگو، از ویژگی های بارز آن است.

برقراری صلح و زندگی مسالمت آمیز در دستور کار اصلی این فعّالیت قرار دارد. و سرانجام این که همه این فعّالیت ها در حوزه سیاست خارجی صورت می گیرد. بنابراین، می توان به دور از جدال های لفظی و با توجّه به اهداف و ویژگی های اساسی دیپلماسی، چنین تعریفی مطرح کرد:

دیپلماسی، عبارت است از: بهره گیری دولت ها از شیوه های مسالمت آمیز، نظیر گفت وگو و مذاکره که به وسیلۀ آن سیاست های خارجی اعمال و دولتها قادر می شوند به اهداف خود دست یابند. بنابراین تعریف، سیاست خارجی خط مشی و برنامه رسیدن به هدف های داخلی و خارجی دولت را در عرصۀ بین المللی مشخص می کند و دیپلماسی طریقه و شیوه اعمال آن خط مشی ها و برنامه های خارجی. از همین رو، به افرادی که به نمایندگی از دولتی این فعّالیت را انجام می دهند، دیپلمات گفته می شود.

مطالعه بیشتر