دانلود جامع ترین پاورپوینت و پژوهش با عنوان آدام اسمیت

دانلود جامع ترین پاورپوینت و پژوهش با عنوان آدام اسمیت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
9mb
نویسنده
120,000 تومان 8,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین پاورپوینت و پژوهش با عنوان آدام اسمیت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت و پژوهش با عنوان آدام اسمیت می باشد که با فرمت PPT در ۲۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست جامع ترین پاورپوینت و پژوهش با عنوان آدام اسمیت:

زندگی نامه آدام اسمیت

نظریات آدام اسمیت

۱) تولید

۲) تقسیم کار

۳) ارزش و توزیع ثروت

۴) ارزش مبادله

۵) رشد و توسعه اقتصادی

۶) دست نامرئی

۷) نقش دولت

۸) تجارت خارجی

۹) نظریه مزیت مطلق  آدام اسمیت

آدام اسمیت فرزند یک مشاور حقوقی برجسته در شهر تاریخی کیرکالدی در منطقه فایف در اسکاتلند بود. تاریخ دقیق تولد آدام اسمیت به روشنی مشخص نیست ولی مراسم نامگذاری او در پنجم ژوئیه سال ۱۷۲۳ میلادی انجام گرفته‌است. پدرش که او هم آدام اسمیت نام داشت شش ماه قبل از تولد وی درگذشت. او در حدود ۴ سالگی توسط یک گروه از کولی‌ها ربوده‌شد، ولی پس از زمان کوتاهی توسط عموی خود نجات داده شد و به آغوش مادرش بازگشت.

در ۱۵ سالگی، اسمیت وارد دانشگاه گلاسگو شد و شروع به خواندن فلسفه اخلاق و فلسفه اجتماعی کرد و در آنجا فلسفه علم اخلاق را تحت نظر فرانسیس هاچسون که اسمیت بعدها او را «هاچستونی که هرگز نباید فراموش شود» خواند فراگرفت. در سال ۱۷۴۰ میلادی اسمیت با بورس ویژه سنل دانشگاه گلاسکو وارد کالج بالیول در دانشگاه آکسفورد شد و در ۱۷۴۶ میلادی آن جا را ترک کرد. در ۱۷۵۱ میلادی با دیوید هیوم نویسنده و فیلسوف با نفوذ و مشهور اسکاتلندی که یک دهه پیش‌کسوت او بود آشنا شد. میان این دو نفر از دیدگاه عقیدتی و شخصی نزدیکی بیشتری نسبت به سایر شخصیت‌های مطرح در روشنگری اسکاتلند وجود داشت. در همین سال اسمیت کرسی استادی دوره آموزش منطق، در دانشگاه گلاسگو را به دست آورد و سال بعد در همین دانشگاه شروع به تدریس منطق کرد.

مطالعه بیشتر