دانلود جامع ترین فایل درسنامه اصول جراحی و هوشبری دامپزشکی

دانلود جامع ترین فایل درسنامه اصول جراحی و هوشبری دامپزشکی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
100,000 تومان 8,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین فایل درسنامه اصول جراحی و هوشبری دامپزشکی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین فایل pdf درسنامه اصول جراحی و هوشبری دامپزشکی می باشد که با فرمت پی دی اف در ۱۳۰ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جامع ترین فایل درسنامه اصول جراحی و هوشبری دامپزشکی:

تاریخچه مختصر جراحی

مطالعات باستان شناسی و بررسی استخوان های انسان های نخستین، به اثبات رسانیده که در آن زمان نیز بیماری هایی مشابه آنچه ما امروزه با آن ها سروکار داریم، وجود داشته است. شواهد بسیاری از انجام اعمال جراحی چون ترفن کردن (trephination) به عنوان درمان سردرد، صرع و …. از جمجمه های کشف شده، بدست آمده است. هدف از این اعمال جراحی خارج نمودن شیطان از بدن فرد بیمار بوده است.

در آن زمان ابزار جراحی از سنگ های تیز و چخماغ ساخته میشده. با این وجود جراحی بسیار محدود بوده است. در دوره رومی ها، بروز جنگ های بسیار، انگیزه ای برای تولد جراحی جنگ (war surgery) بخصوص جراحی تروما (trauma surgery) بوده است. تبحر مصری ها در مومیایی کردن اجساد نشانگر اطلاعات آنها از آناتومی، جراحی و روش های پانسمان بوده است.

در بین مصریان باستان جراحی ختنه مردان به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. شواهدی از انجام ختنه کلیتوریس در خانم ها نیز در دست است. رساله ادوین اسمیت (۳۰۰۰ – ۲۵۰۰ قبل از میلاد) احتمالا مهمترین و کامل ترین رساله جراحی در مصر باستان است. در این رساله عموما از جراحی تروما بحث شده است. رایج ترین ابزار جراحی آن زمان چاقوی ساخته شده از سنگ بوده است.

در ۱۶۰۰ قبل از میلاد، چاقوی جراحی از برنز و آهن ساخته شد. در هند باستان، پیشرفت های جراحی مرهون جنگ ها بوده است. سوشراتا از پیش گامان جراحی در جهان، هندی بوده است. در چین باستان، جراحی محدودتر انجام می شد. برای ایجاد خواجه حرمسرا، اخته و قطع قضیب در چین در ۱۰۰۰ قبل از میلاد انجام می شده…

مطالعه بیشتر