خلاصه کتاب طرح واره درمانی پیوست ها جلد دوم تالیف جفری یانگ

خلاصه کتاب طرح واره درمانی پیوست ها جلد دوم تالیف جفری یانگ
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
100,000 تومان 7,900 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب طرح واره درمانی پیوست ها جلد دوم تالیف جفری یانگ

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب طرح واره درمانی پیوست ها جلد دوم تالیف جفری یانگ و ژانت کلوسکو و مارجوری ویشار ترجمه دکتر حسن حمید پور و دکتر زهرا اندوز چاپ دوم در قالب فایل pdf راهنمای کاربردی برای متخصصین بالینی در ۷۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب طرح واره درمانی پیوست ها جلد دوم تالیف جفری یانگ

طرح‌‌واره درمانی رویکردی درمانی در روانشناسی است که توسط جفری یانگ پایه‌گذاری شده ‌است و برای درمان اختلالات شخصیت و اختلالات مزمنِ محور دو راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی، مانند بیمارانی که به سایر درمان‌ها مثل درمان کلاسیک شناختی رفتاری پاسخ نداده‌اند یا بازگشت علایم را دارند به کار می‌رود.

طرح‌واره درمانی، رویکردی یکپارچه ‌نگر است که از ترکیب نظریه‌ها و تکنیک‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند حاصل شده ‌است؛ مانند درمان شناختی رفتاری، روان تحلیلی روابط شیء، نظریه‌ی دلبستگی و گشتالت درمانی.

در روانشناسی شناختی، طرح‌واره، یک الگوی سازمان یافته از تفکر و رفتار است. طرح‌ واره، همچنین می‌تواند به عنوان یک چهارچوب ذهنی از ایده‌های از پیش شکل گرفته شده تعریف شود. همچنین، می‌توان طرح‌واره را قالب و چهارچوبی که نمایانگر مفاهیم جهان برای فرد است یا یک سیستم سازمان دهی و ادراک اطلاعات جدید دانست. طرح‌ واره‌ها، باورهای ناهشیار و ناسازگار درباره‌ی خودمان، دیگران و دنیا هستند که آنقدر برایمان واقعی و بدیهی اند که آن‌ها را واقعیت محض می‌پنداریم و افسار افکار و هیجانات و رفتارهای ما را در دست می‌گیرند و باعث آشفتگی و نارضایتی در روابط عاطفی و بین فردی و شغلی می‌شوند.

مطالعه بیشتر