دانلود جزوه تقریرات درس جرم شناسی در قالب pdf

دانلود جزوه تقریرات درس جرم شناسی در قالب pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1M
نویسنده
100,000 تومان 7,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه تقریرات درس جرم شناسی در قالب pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه تقریرات درس جرم شناسی در قالب pdf و در ۱۷۴ صفحه با کیفیت خوب تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه تقریرات درس جرم شناسی در قالب pdf

تعریف جرم شناسی

در دانشکده های حقوق جرم از دو زاویه مورد مطالعه قرار می گیرد:

۱- از زاویه حقوقی                                        ۲- از منظر جرم شناسی

از منظر حقوق جرم پدیده ای است که موجب نقض یکی از روشهای اجتماعی می شود کسی که از این منظر جرم را خوب بشناسد و ارکان و عناصر آن را خوب تشخیص دهد یک حقوقدان خوب و موفق است و به اصطلاح حقوق جزای فنی را خوب فراگرفته است اما از منظر جرم شناسی جرم به عنوان یک آسیب اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد و به عنوان پدیده ای است که حیات سالم زندگی جمعی را به مخاطره می اندازد.

جرم شناسی به دنبال چرایی جرم است و به عبارت دیگر علم علل جرم است. جرم شناسی به دنبال علل پیدایش و شیوع جرم در جامعه است جرم از نظر جرم شناسی محدود به قلمرویی است که حقوق جزا ترسیم کرده است یعنی به عنوان مثال: سرقت از نظر یک جرم شناس عبارت است از همان تعبیری که یک حقوقدان از آن می کند اما تفاوتی که میان دیدگاه یک حقوقدان و یک جرم شناس در مورد جرم وجود دارد این است که حقوقدان تلاش خود را مصروف آن می کند که مطابق آیین دادرسی کیفری مجرمیت یا برائت متهم را مورد حکم قرار دهد.

اما یک جرم شناس با بررسی موقعیت مجرم و عوامل و عللی که او را به سمت ارتکاب جرم سوق داده است اعم از عللی که در شخص مجرم است مانند بیماریهای روانی، جنون و ….و یا عللی که در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه وجود دارد را مورد کنکاش دقیق قرار می دهد.

مطالعه بیشتر