پاورپوینت فصل ۵ کتاب روانشناسی تجربی حسن اسفند آباد

پاورپوینت فصل ۵ کتاب روانشناسی تجربی حسن اسفند آباد
نوع فایل
ppt
حجم فایل
7mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 17,000 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین پاورپوینت فصل ۵ : یادگیری از کتاب روانشناسی تجربی حسن اسفند آباد می باشد که با فرمت ppt در ۵۱ و ۲۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

کتاب روانشناسی تجربی حسن اسفند آباد از کتاب های ویژه ی رشته روانشناسی است که در دانشگاه ها تدریس می شود. این کتاب از منابع درس روانشناسی تجربی مقطع کارشناسی محسوب می شود که علاوه بر دانشگاهیان سایر دانش پژوهان می توانند از آن بهره ببرند

فهرست مطالب پاورپوینت فصل ۵ کتاب روانشناسی تجربی حسن اسفند آباد:

شرطی سازی کلاسیک

شرطی سازی ابزاری

تمییز شرطی سازی کلاسیک از شرطی سازی عامل

یادگیری بینشی

تقویت

تنبیه

خاموشی

معرفی متغیرهای مربوط به یادگیری

یادگیری در ازمایشها

متغیرهای مستقل در مطالعات مربوط به شرطی سازی

متغیر های کنترل

معرفی متغیرها در ازمایش بررسی اثر تقویت سهمی بر خاموشی

مسئله درصد پاداش چه تأثیری بر مقاومت در برابر خاموشی دارد؟

ابزار پژوهش

شرح ازمایش ماز موش

معرفی چند پژوهش

شکست در گریز از شوک آسیب زا

نتایج ازمایش درماندگی اموخته شده

یادگیری در خواب

یادگیری در یک کوشش

روان شناسی در عمل

معرفی متغیرهای مربوط به یادگیری

  • متغیرهای وابسته:میزان پاسخدهی به محرک یکی از مهم ترین متغیرهای وابسته در مطالعات مربوط به یادگیری در حیوانات است که معمولاً برحسب زمان روی نمودار ترسیم میشود یک متغیر وابسته دیگر که به طور معمول در آزمایشهای شرطی سازی کلاسیک به کار گرفته میشود، فراوانی پاسخهاست.
  • به جای اینکه تنها به مطالعه این مطلب پرداخته شود که آیا بزاق سگ در مقابل یک محرک شرطی ترشح شده است یا خیر میتوان به مطالعه مقدار بزاق ترشح شده پرداخت.
  • زمان انجام تکلیف از آغاز تا پایان یکی دیگر از موارد مورد مطالعه در آزمایشهای شرطی سازی کلاسیک است این اندازه گیری به میزان زیادی در مطالعات یادگیری ماز برای اندازه گیری زمانی که حیوان یا انسان برای یادگیری یک ماز نیاز دارد مورد استفاده قرار میگیرد در یادگیری ماز، آزمایش شونده باید کوتاهترین و مستقیم ترین راه رسیدن به هدف را یاد بگیرد.

مطالعه بیشتر