کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت فصل ششم کتاب روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش علی اکبر سیف (نظریه های یادگیری شناختی گشتالت، آزوبل، و بندورا ) می باشد که با فرمت ppt در ۵۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
فهرست:
نظریه یادگیری گشتالت
تعریف مفهوم گشتالت
تعریف یادگیری در نظریه گشتالت
مفهوم بینش
ویژگیهای یادگیری از راه بینش
قوانین سازمان ادراکی
قانون مجاورت
قانون بستن یا تکمیل
قانون ادامه خوب یا جهت مشترک
قانون سادگی
قانون شکل و زمینه
کاربردهای آموزشی نظریه گشتالت
نظریه یادگیری معنی دار کلامی آزوبل
معنی دار بودن یادگیری
یادگیری مطالب معنی دار
مشمول کننده ها
انواع مشمول کننده ها
کنترل عوامل مؤثر در یادگیری و یادداری مطالب معنی دار
پیش سازمان دهنده ها
انگیزش و یادگیری معنی دار
نظریه یادگیری شناختی- اجتماعی بندورا
تعیین گری متقابل
یادگیری از راه مشاهده
مراحل یا فرایندهای یادگیری از راه مشاهده
مرحله توجه
مرحله به یادسپاری یا یادداری
مرحله باز آفرینی
مرحله انگیزشی
خودنظم دهی
نقش خودکارآمدی در خودنظم دهی
آموزش خودنظم دهی به کمک برنامه تغییر شناختی-رفتاری
هم نظم دهی
عاملیت انسانی
کاربردهای آموزشی نظریه یادگیری شناختی- اجتماعی
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای دانلود پاورپوینت فصل ششم کتاب روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش علی اکبر سیف ، محتوای چند تا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.
محتوای اسلاید ۳
نظریه یادگیری گشتالت
- بنیان گذار روانشناسی گشتالت،دانشمند آلمانی مارکس ورتایمر است که درباره مسائل مربوط به یادگیری و ادراک ب پژوهش پرداخت.
- گشتالت را میتوانیم سردسته نظریه های شناختی بدانیم چون همه ی نظریه های شناختی که بعد از روانشناسی گشتالت به وجود آمدند به گونه ای از آن تاثیر پذیرفته اند.
محتوای اسلاید ۱۲
کاربرد های آموزشی نظریه گشتالت
بیشترین استفاده از اصول نظریه گشتالت در آموزش را مارکس ورتایمر در کتاب معروف خود با عنوان تفکر بارور به معلمان ارائه نمود.ورتایمر این کتاب را در سال ۱۹۴۵ منتشر کرد که بعد از مرگش توسط پسرش مایکل ورتایمر ویراستاری و با افزوده های جدید در سال ۱۹۵۹ به چاپ رسید.
ورتایمر در این اثر خود ماهیت حل مسئله و فنون آموزشی آن یعنی تفکر بارآور را معرفی کرده است.ورتایمر در این کتاب پیشنهدد میکند که تفکر باید بر حسب کل ها انجام گیرد و کل مسئله بر اجزا آن غالب باشد.
وی در این کتاب معتقد است که در حفظ طوطی وار یادگیرنده اطلاعات و قواعد را بدون درک واقعی آن ها یاد می گیرد که این نوع یادگیری غیر قابل انعطاف است و به سرعت فراموش میشود در حالی که یادگیری مبتنی بر اصول گشتالت بر درک ماهیت مسئله استوار است و این گونه یادگیری از درون یادگیرنده می جوشد و به سادگی تعمیم می یابد و برای مدت طولانی در ذهن باقی می ماند.