کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف ( نظریه های یادگیری رفتاری پاولف، ثرندایک، و اسکینر ) می باشد که با فرمت ppt در ۲۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
فهرست:
نظریه شرطی سازی پاسخگر یا کلاسیک پاولفی
فرایند شرطی کردن رفتار
نمونه ای از شرطی کردن رفتار پاسخگر در انسان
خاموش کردن رفتار پاسخگر
بازگشت خودبه خودی
تعمیم و تمیز محرک
شرطی شدن در سطح بالاتر
اهمیت فرایند شرطی سازی پاسخگر در امور انسانی
راهی برای مقابله با اضطراب امتحان
نظریه شرطی سازی وسیله ای ثرندایک
قانون اثر
نظریه شرطی سازی کنشگر اسکینر
رفتار پاسخگر و رفتار کنشگر
تقویت رفتار کنشگر
نکته نهایی
تنبیه رفتار کنشگر
خاموشی رفتار کنشگر
بازگشت خودبه خودی
تعمیم و تمیز محرک
تعمیم پاسخ و تفکیک پاسخ
کنترل محرکی
مقایسه شرطی سازی پاسخگر با شرطی سازی کنشگر
کاربرد نظریه شرطی سازی کنشگر در اداره امور انسان
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف ، محتوای چند تا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.
محتوای اسلاید ۱۰
راه های مقابله با اضطراب
بهترین راه مقابله با واکنش های نامطلوب افراد استفاده از روش خاموشی است برای این منظور فرد را در شرایطی که موجب واکنش نامطلوب نمی شود قرار داد تا به تدریج رفتار نامطلوب او خاموش شود.
محتوای اسلاید ۱۲
نظریه شرطی سازی وسیله ای ثرندایک
این نظریه حاصل کوشش های اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ هست که توسط دانشمند آمریکایی، ادوارد ال ثرندایک صورت گرفته است.
همایندی یا تدعی:
وقوع همزمان یا پیاپی ۲ محرک می تواند باعث یادگیری یا شرطی شدن فرد شود. یعنی وقوع ۲ محرک در کنار هم باعث ایجاد ارتباط بین اونا در ذهن فرد شود. و به عبارتی فرد ممکن است یادبگیرد که یک محرک، موثر بودن محرک دیگری رو پیش بینی می کند.