کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت فصل ۱۱ کتاب روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش دکتر علی اکبر سیف (راهبردهای یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت) می باشد که با فرمت ppt در ۲۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
فهرست:
تعریف راهبرد یادگیری و مطالعه
شناخت
فرا یادگیری
راهبردهای شناختی
تکرار یا مرور
راهبرد تکرار ویژه موضوعهای ساده و پایه (غیر معنیدار)
راهبرد تکرار ویژه موضوعهای . پیچیده (معنی دار)
بسط یا گسترش معنایی
راهبردهای گسترش ویژه مطالب ساده و پایه
تصویر سازی ذهنی
راهبردهای گسترش ویژه مطالب پیچیده
قیاس گری
سازمان دهی
نقشه مفهومی
الگوی مفهومی
برنامه ریزی
نظارت و ارزشیابی
نظم دهی
ویژگیهای یادگیرندگان راهبردی
آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی
تفکر
از حفظ گفتن
مرور کردن
روش کاپس
حال و هوا
درک و فهم
یادآوری
کشف و هضم
بسط و گسترش
مرور کردن و پاسخ دادن
روش آموزش متقابل
روش پرسیدن دوجانبه
روش مطالعه مشارکتی
سنجش راهبردهای شناختی و فراشناختی
جهت اشنایی شما کاربران عزیز با محتوای دانلود پاورپوینت فصل ۱۱ کتاب روانشناسی پرورشی نوین روانشناسی یادگیری و آموزش سیف ppt ، محتوای چند تا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.
محتوای اسلاید ۳
تعریف راهبرد یادگیری و مطالعه
منظور از راهبرد استراتژی یک برنامه یا نقشه کلی است که از مجموعه ای عملیات تشکیل می یابد و برای رسیدن به یک هدف معین طراحی و اجرا می.شود اصطلاح وابسته به راهبرد تاکتیک است. تاکتیک به یک تدبیر یا فن ویژه گفته میشود که در خدمت راهبرد قرار میگیرد.
شناخت
به طور ساده شناخت را میتوان به عنوان فرایندها یا جریانهایی که به کمک آنها یادگیری یادآوری و تفکر صورت می پذیرد تعریف کرد به طور دقیق تر شناخت به فرایندهای درونی ذهنی و راههایی که ما به وسیله آنها اطلاعات را مورد توجه قرار میدهیم آنها را درک میکنیم و به رمز در می آوریم و در حافظه ذخیره میسازیم و هر وقت نیاز داشته باشیم آنها را از حافظه فرا میخوانیم و مورد استفاده قرار میدهیم .