جامع ترین پاورپوینت نظریه شناختی ژان پیاژه

جامع ترین پاورپوینت نظریه شناختی ژان پیاژه
نوع فایل
ppt
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
18,000 تومان 9,800 تومان

کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت با موضوع نظریه شناختی ژان پیاژه می باشد که با فرمت ppt در ۳۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

فهرست مطالب:

  • پیاژه ومکتب روانشناختی او
  • تشریح نظریه یادگیری پیاژه ومبحث پیامد های نگهداری ذهنی
  • ادوار های تحولی
  • نگهداری ذهنی و ایه و اصول آن
  • بازگشت پذیری
  • انواع استدلال های کودک
  • ویژگی برجسته روش بالینی پیاژه
  • هوش ورشد وتعادل یابی
  • طرحواره،سازگاری و سازمان
  • ساخت شناسی
  • گشتالت
  • اختصار و کلیتی از گشتالت
  • اصل های گشتالت
  • ادراک
  • مفاهیم نظری و قانون سازماندهی
  • بینش
  • کاربرد این نظریه
  • منابع

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای جامع ترین پاورپوینت نظریه شناختی ژان پیاژه در ۳۴ اسلاید قابل ویرایش ، محتوای چندتا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.

محتوای اسلاید ۳

پیاژه یکی از نظریه‌پردازان یادگیری، ژان پیاژه روان‌شناس، کودک‌شناس و فیلسوف فرانسوی است.

پیاژه در نهم اگوست سال ۱۸۹۶ در نیوشاتل سوئیس به دنیا آمد و در ۱۹۸۰ درگذشت.

او دکتری خود را در سن ۲۱سالگی در زیست‌شناسی و سپس در روان‌شناسی دریافت کرد و سه سال به تحصیل روان‌شناسی و فلسفه در زوریخ و سوربن پرداخت.

وی در فلسفه و شناخت‌شناسی بررسی‌های ژرف و ارزنده‌ای انجام داد و تا ۳۰سالگی بیش از ۲۰ مقاله درباره نرم‌تنان و … نوشت.وی موثرترین نظریه را در اواسط قرن بیستم درباره رشد کودک به وجود آورد.

نظریه او به “یادگیری رشدشناختی” معروف است.

محتوای اسلاید ۳۱

کاربردهای آموزشی  نظریه گشتالت :

بیشترین استفاده ها از اصول نظریه گشتالت را ماکس ورتهایمر  به معلمان معرفی کرده است . او در کتاب معروف  خود به نام تفکر بارآور که در سال ۱۹۴۵  انتشار داد اصول نظریه گشتالت را در مسائل آموزش و یادگیری بیش مندانه به کار بست. و  این کتاب را با افزوده هایی در سال ۱۹۵۹  تجدید چاپ کرد.  ورتایمر  در این اثر خود ماهیت حل مسئله و فنون آموزشی  آن  یعنی تفکر بارآور را معرفی کرده است .ورتهایمر به دو روش معمول آموزشی زمان خود ، یعنی روش مبتنی بر منطق و روش مبتنی بر تداعی گرایی  ،  ایراد می گرفت و می گفت این روش ها مانع درک و فهم یاد گیرنده می شوند . برای کسب بینش که مستلزم درک و فهم مطالب است ، یادگیرنده نیاز ندارد و نباید منطقی عمل کند ، بلکه باید به طور شناختی اجزای مسئله را بازسازی و مرتب نماید تا اینکه راه حل مبتنی بر فهم مسئله را بدست آورد

بهترین کاربرد این نظریه  در آموزش ، استفاده از آن جهت جایگزین کردن فهم و بینش به جای حفظ طوطی وار اطلاعات،  شناخت اجزای مسئله و توانایی حل مسئله می باشد. نظریه گشتالت در کل و به طور خلاصه می گوید : کل چیزی بیش از اجزای آن است. و این اصل است که در تمام پژوهش ها ،  آزمایش ها و قانون های تعریف شده توسط صاحب نظران مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است.

مطالعه بیشتر