کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت با موضوع نظریه شناختی ژان پیاژه می باشد که با فرمت ppt در ۳۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
فهرست مطالب:
- پیاژه ومکتب روانشناختی او
- تشریح نظریه یادگیری پیاژه ومبحث پیامد های نگهداری ذهنی
- ادوار های تحولی
- نگهداری ذهنی و ایه و اصول آن
- بازگشت پذیری
- انواع استدلال های کودک
- ویژگی برجسته روش بالینی پیاژه
- هوش ورشد وتعادل یابی
- طرحواره،سازگاری و سازمان
- ساخت شناسی
- گشتالت
- اختصار و کلیتی از گشتالت
- اصل های گشتالت
- ادراک
- مفاهیم نظری و قانون سازماندهی
- بینش
- کاربرد این نظریه
- منابع
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای جامع ترین پاورپوینت نظریه شناختی ژان پیاژه در ۳۴ اسلاید قابل ویرایش ، محتوای چندتا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.
محتوای اسلاید ۳
پیاژه یکی از نظریهپردازان یادگیری، ژان پیاژه روانشناس، کودکشناس و فیلسوف فرانسوی است.
پیاژه در نهم اگوست سال ۱۸۹۶ در نیوشاتل سوئیس به دنیا آمد و در ۱۹۸۰ درگذشت.
او دکتری خود را در سن ۲۱سالگی در زیستشناسی و سپس در روانشناسی دریافت کرد و سه سال به تحصیل روانشناسی و فلسفه در زوریخ و سوربن پرداخت.
وی در فلسفه و شناختشناسی بررسیهای ژرف و ارزندهای انجام داد و تا ۳۰سالگی بیش از ۲۰ مقاله درباره نرمتنان و … نوشت.وی موثرترین نظریه را در اواسط قرن بیستم درباره رشد کودک به وجود آورد.
نظریه او به “یادگیری رشدشناختی” معروف است.
محتوای اسلاید ۳۱
کاربردهای آموزشی نظریه گشتالت :
بیشترین استفاده ها از اصول نظریه گشتالت را ماکس ورتهایمر به معلمان معرفی کرده است . او در کتاب معروف خود به نام تفکر بارآور که در سال ۱۹۴۵ انتشار داد اصول نظریه گشتالت را در مسائل آموزش و یادگیری بیش مندانه به کار بست. و این کتاب را با افزوده هایی در سال ۱۹۵۹ تجدید چاپ کرد. ورتایمر در این اثر خود ماهیت حل مسئله و فنون آموزشی آن یعنی تفکر بارآور را معرفی کرده است .ورتهایمر به دو روش معمول آموزشی زمان خود ، یعنی روش مبتنی بر منطق و روش مبتنی بر تداعی گرایی ، ایراد می گرفت و می گفت این روش ها مانع درک و فهم یاد گیرنده می شوند . برای کسب بینش که مستلزم درک و فهم مطالب است ، یادگیرنده نیاز ندارد و نباید منطقی عمل کند ، بلکه باید به طور شناختی اجزای مسئله را بازسازی و مرتب نماید تا اینکه راه حل مبتنی بر فهم مسئله را بدست آورد
بهترین کاربرد این نظریه در آموزش ، استفاده از آن جهت جایگزین کردن فهم و بینش به جای حفظ طوطی وار اطلاعات، شناخت اجزای مسئله و توانایی حل مسئله می باشد. نظریه گشتالت در کل و به طور خلاصه می گوید : کل چیزی بیش از اجزای آن است. و این اصل است که در تمام پژوهش ها ، آزمایش ها و قانون های تعریف شده توسط صاحب نظران مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است.