کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت آشنایی و درمان اختلال کم توجهی بیش فعالی می باشد که با فرمت ppt در ۶۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
فهرست:
ملاک های تشخیصی اختلال کم توجهی / بیش فعالی
ملاک های تشخیصی در DSM-5
تشخیص
مشاهده مستقیم در شرایط مختلف
بخش های مهم ارزیابی
ارزیابی
اپیدمیولوژی(همه گیر شناسی)
اختلال های همراه عبارتند از
اختلالات همزمان با ADHD
عوامل ایجاد کننده A.D.H.D(اتیولوژی)
عوامل مطرح شده در بروز این اختلال
عوامل روانی – اجتماعی
اثرات عمومی ریتالین
عوارض خطرناک ریتالین
نحوه مصرف ریتالین
نکاتی مهم درباره مصرف این دارو
سیر وپیش آگهی:
پایش درمان حین مصرف دارو
ارزیابی پیشرفت درمانی
رفتار درمانی
تغییر شناختی – رفتاری
درمان
مربی گری
حل مسئله اجتماعی
آموزش والدین
شکل گیری سیکل معیوب در کارکرد خانواده
عوامل مداخله کننده
برنامه های آموزش والدین
برنامه درمانی تعامل والد- کودک
برنامه آموزش فرزند پروری مثبت
برنامه تعلیم خویشتنداری به والدین
مداخلات آموزشگاهی
و…
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای دانلود پاورپوینت آشنایی و درمان اختلال کم توجهی بیش فعالی ، محتوای چندتا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.
محتوای اسلاید ۲
تعریف A.D.H.D
الگوی پایدارعدم توجه یا بیش فعالی ورفتارهای تکانشی که شدیدتر و شایعتر از آن چیزی است که نزد همسالان دیده می شود و در عملکرد یا رشد اختلال ایجاد می کند.
دقت کنید که برای این تشخیص بیش فعالی ورفتارهای تکانشگری بایستی تواما“ وجود داشته باشند.
محتوای اسلاید ۲۳
در بستگان درجه ۱ بچه های A.D.H.D نیزخطر ابتلاء به اختلالاتی نظیر اختلالات رفتار ایذایی ،اضطراب وافسردگی بیشتر از افراد عادی دیده میشود.و همشیرهای این کودکان احتمالا” در آزمون های پیشرفت تحصیلی نسبت به سایر کودکان نمرات ضعیفتری کسب می کنند. در روند درمان حتما“ درمان خانواده این افراد نیز از اهداف اصلی درمان می باشد.
محتوای اسلاید ۴۳
در این شیوه آموزش های کلامی مستقیم و ثبت کردن به عنوان واسطه های عمده در مداخله محسوب می شوند. در این روش مربی آموزش دهنده مهارت های اجتماعی است که معلم یا والدین می توانند این نقش را ایفا کنند. به این ترتیب که در ابتدا مربی کودک را با قوانین و گام هایی که برای یک رفتار مناسب لازم است آشنا می سازد و سپس مربی و کودک مسیر ها را مرور کرده و در این مورد با هم بحث می کنند. برای اثر بخشی بیشتر این روش معمولا مربی از روش های دیگر مداخله ای مانند سرمشق گیری یا تقویت مثبت نیز استفاده می کند.