کاربران گرامی ، محتوای این فایل شامل دانلود جزوه راهبردها و روشهای آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان چندمعلولیتی می باشد که با فرمت pdf در ۸۳ صفحه با کیفیت عالی بصورت تایپ شده تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
فصول جزوه راهبردها و روشهای آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان چندمعلولیتی:
فصل اول
مفهوم شناسی نوآموزان و دانشآموزان چندمعلولیتی
فصل دوم
علتشناسی تولد کودکان چندمعلولیتی
فصل سوم
ارزیابی نوآموزان و دانش آموزان چندمعلولیتی
فصل چهارم
اصول کلی آموزش
به نوآموزان و دانش آموزان چندمعلولیتی
فصل پنجم
برنامه آموزش فردی شده IEP
برای کودکان و دانش آموزان درای معلولیتهای چندگانه
فصل ششم
مداخله های ارتباطی و آموزشی با دانش آموزان کمتوان ذهنی با آسیب بینایی
فصل هفتم
مداخله های ارتباطی و آموزشی با دانش آموزان کم توان ذهنی با آسیب شنوایی
مفهوم شناسی کودکان و دانش آموزان چند معلولیتی
اگرچه مدارس قبل از دهه ۱۹۷۰ ملزم به ارائه خدمات اموزشی و توانخبشی به کودکان و دانش آموزان چندمعلولیتی نبودند،
مدارس اکنون باید پاسخگو باشند تا اطمینان حاصل کنند که همه دانش آموزان، از جمله آنهایی که دارای معلولیت شدید
هستند، پیشرفت سالانه کافی دارند. برای اینکه دانش آموزان پیشرفت کافی داشته باشند، معلمان نیاز به دسترسی به مؤثرترین روشهای آموزشی موجود دارند. خوشبختانه، تحقیقات در مورد نحوه آموزش دانش آموزان دارای معلولیت شدید و چندگانه نیز در ۴۰ سال گذشته به سرعت تکامل یافته است .برودر، وود، تامپسون و ریبوفو
تعریف و مفهوم شناسی تمامی گروههای کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه بحث برانگیز است. در این میان، اصطلاح
با چالش شناسی کودکان و دانش آموزان چندمعلولیتی های بیشتری مواجه است. در نگاه کلی میتوان گفت، کودکان و
دانش آموزان چندمعلولیتی، بیش از یک آسیب حسی، جسمی و یا شناختی دارند. این، ترکیب از آسیبها و معلولیتها به
مشکلات شدید ارتباطی و آموزشی منجر میشود.
بر اساس این تعریف اصطلاح چندمعلولیتی به کودکان و دانش آموزانی اشاره دارد که به دلیل شدت مشکلات حسی، جسمی، هوشی و هیجانی نیازمند آموزش بسیار ویژه، خدمات اجتماعی، روانشناختی و پزشکی هستند تا بتوانند برای مشارکت مفید و معنیدار در جامعه و برای خودشکوفایی، حداکثر توان خود را به کارگیرند. این اصطلاح، آن دسته از کودکانی را که دارای دو یا چند آسیب و معلولیت جدی هستند..