کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت فصل ششم (نظام تربیت معلم و مسائل عمده آن در ایران) کتاب مسائل آموزش و پرورش ایران دکتر احمد آقازاده می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.
فهرست مطالب پاورپوینت فصل ششم کتاب مسائل آموزش و پرورش ایران احمد آقازاده:
تاریخچه نظام تربیت معلم در ایران
اهداف نظام تربیت معلم
نقد و ارزیابی فرهنگی
اصلاح و بازسازی فرهنگی
وضعیت کنونی مراکز تربیت معلم
مشکلات موجود در نظام تربیت معلم و ارائه راه حل های کاربردی
گزینش معلم
استخدام وجذب معلمان
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای دانلود پاورپوینت، محتوای چندتا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.
محتوای اسلاید ۳
اسناد و شواهد تاریخی آموزش و پروش در کشورمان نشان می دهد که در گذشته نظام سازمان یافته ای جهت استخدام یا برقراری حقوق و مقرری برای معلمان کشورمان وجود نداشته است و از نظر چگونگی امرار معاش ،معلمان وضعیت رضایت بخشی نداشته اند.
اما از نیمه دوم قرن سیزدهم قمری با تاسیس دارالفنون و ضرورت استخدام معلمان به منظور اداره آموزشی به این نهاد تربیتی توجه شد و از آن زمان،برای نخستین بار معلمان همانند سایر کارکنان دولت سمت دیوانی یافتند.
معلمان مدرسه دارالفنون نیز عمدتا اروپایی بودند و از اتریش،فرانسه،آلمان و ایتالیا اعزام می شدند و فقط چند تن از آنان که به تدریس دروسی چون ادبیات فارسی،عربی، تاریخ و جغرافیا اشتغال داشتند، ایرانی بودند.
محتوای اسلاید ۶
اصلاح و بازسازی فرهنگی:
مقوله فرهنگ و تربیت فرهنگی ازجمله مهمترین و اساسی ترین ابعاد تعلیم و تربیت به شمار می اید؛ به طوری که تعریف تعلیم و تربیت به شکل های مختلف با موضوع فرهنگ پیوند خورده اند. به علاوه اهمیت و نقش این موضوع زمانی بیشتر آشکار میشود که به معنای فرهنگ و میراث فرهنگی توجه نشان دهیم. همانطور که صاحب نظران حوزه فرهنگ اذعان داشته اند، فرهنگ مشتمل بر غالب ابعاد فردی و به ویژه اجتماعی زندگی انسانها و جوامع است. در این خصوص درباره هر چیز که صحبت کنیم به شکلی در مقوله فرهنگ جای میگیرد. به همین دلیل، فرهنگ را مجموعه باورها، پندارها، ارزشها، هنجارها، عادتهای اجتماعی، آداب و رسوم، زبان، تاریخ، هنر، ادبیات، علم و دستاوردهای تمدنی میدانند. از این رو فرهنگ را میتوان شیوه زندگی رواج یافته انسانها و جوامع تلقی کرد.