پاورپوینت فصل اول کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته داریوش نوروزی

پاورپوینت فصل اول کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته داریوش نوروزی
نوع فایل
PPT
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
25,000 تومان 19,800 تومان

کاربران گرامی ، محتوای این فایل دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته داریوش نوروزی ، الهه ولایتی، محمدرضا وحدانی‌ اسدی می باشد که با فرمت ppt در ۲۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت ما خریداری و دانلود نمایید.

معرفی کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته

در کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته، نویسنده تلاش کرده است با توجه به ماهیت پویای تکنولوژی و مسائل و سردرگمی‌هایی که این تغییرات گسترده برای کسانی که در این حوزه فعالیت دارند ایجاد می‌کند، با تشریح و تحلیل تکنولوژی آموزشی، تفکری ساختاری در ذهن خواننده ایجاد کرده و او را از سردرگمی نجات دهد. کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته داریوش نوروزی نگاهی تحلیلی به تکنولوژی آموزشی دارد و به خواننده کمک می‌کند تا تحلیل خود را از این علم با خواندن محتوای کتاب به دست آورد.

کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته، از ۲۲ فصل تشکیل شده است که هر فصل با مقدمه‌ای از مطالب آن بخش و اهدافی که در آن فصل مدنظر است، آغاز شده و در پایان، خلاصه‌ای از فصل تحت عنوان نتیجه‌گیری و خودآزمایی از مطالب آموزش‌داده‌شده ارائه می‌شود. سعی نویسنده بر آن بوده است که تا حد امکان، محتوای کتاب ساختاریافته باشد تا تفکری که کتاب مدنظر دارد، به‌خوبی در ذهن خوانندۀ آن حک شود.

این کتاب برای چه افرادی مناسب است؟

دانشجویان مقاطع مختلف علوم تربیتی: به دلیل محتوای تحلیلی و قابل‌قبول برای سطوح دانش مختلف، این کتاب مناسب دانشجویانی است که علاقه دارند از این علم گسترده بیشتر بدانند، دانش خود را در این زمینه افزایش دهند و هم‌زمان نظمی در ذهن خود در این حیطه ایجاد کنند.

بخشی از متن پاورپوینت فصل اول کتاب تکنولوژی آموزشی پیشرفته داریوش نوروزی:

مقدمه

  • مرزهای حوزه تکنولوژی آموزشی کجاست؟
  • چگونه می توان تکنولوژی آموزشی را تعریف کرد؟
  • آموزش شنیداری و دیداری (audiovisual instruction)
  • ارتباطات دیداری شنیداری (audiovisual communication)
  • تکنولوژی آموزش و پرورش (educational technology)
  • و در نهایت پرکاربردترین آنها تکنولوژی آموزشی (instructional technology)

تعاریف اولیه: در ابتدا به تکنولوژی آموزشی به عنوان رسانه نگریسته می شد

  • سرآغاز تکنولوژی آموزشی به آغاز قرن بیستم باز می گردد (ساتلر، ۱۹۹۰).
  • رسانه ها و مواد آموزشی مانند فیلم های آموزشی، و مواد دیداری دیگر مانند تصاویر و اسلایدهای فانوسی (lantern slid) در مدارس عمومی گسترش یافت.
  • اینها را مجموعاً نهضت آموزش دیداری می نامیدند.

تعریف اولیه

آموزش از طریق تجربه دیداری با استفاده از انواع کمک های دیداری تجربه دیداری، از قبیل گردش علمی، تصاویر تخت، الگوها، نمایشگاه ها، نمودارها، نقشه ها، نگاره ها، استریوگراف ها، اسلایدهای استریو اپتیک و تصاویر متحرک تقویت می شوند (دوریس، ۱۹۲۸).

مطالعه بیشتر