پاورپوینت و پرسشنامه آزمون وکسلر کودکان

پاورپوینت و پرسشنامه آزمون وکسلر کودکان
نوع فایل
word وppt
حجم فایل
نویسنده
5,000 تومان

شرح مختصر:

پاورپوینت و پرسشنامه آزمون وکسلر کودکان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت و پرسشنامه آزمون وکسلر کودکان می باشد که در قالب پاورپوینت در حجم ۴۵ اسلاید و فایل ورد در ۱۰ صفحه قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

چکیده محتوای فایل پاورپوینت و پرسشنامه آزمون وکسلر کودکان :

معرفی آزمون :

مقیاس تجدید نظر شده وکسلر برای کودکان (WISC-R)) از دو مقیاس هوش کلامی و هوش عملی تشکیل شده است.هریک از این مقیاس ها دارای ۶ خرده آزمون است و برای سنجش هوشی کودکان از ۶ سال تا ۱۶ سال و ۱۱ ماه و ۳۰ روز به کار می رود. خرده آزمون های این مقیاس برای هریک از دو مقیاس هوش کلامی و عملی به شرح زیر هستند:

آزمونهای کلامی

اطلاعات عمومی

تشابهات

محاسبه (ریاضیات)

گنجینه لغات

ادراک مطلب

حافظه عددی ( فراخنای   ارقام)

آزمونهای عملی

تکمیل تصاویر

تنظیم تصاویر

طراحی با مکعبها

الحاق قطعات

رمزگردانی

مازها

در این آزمون در هر مقیاس ۵ آزمون ( ۱ تا۵ ) به عنوان آزمون های اصلی و یک آزمون (۶) به عنوان آزمون مکمل یا آزمون ذخیره به کار می رود. اگر آزماینده به نتیجه یکی از خرده آزمون ها بنا به عللی اعتماد نکند ، می تواند خرده آزمون های تکمیلی را به عنوان یک آزمون جانشین مورد استفاده قرار دهد. البته این جانشینی نمی تواند به بهانه اینکه آزمودنی در یکی از آزمون ها نتیجه خوبی کسب نکرده است، انجام گیرد.

خرده آزمون  ها

اطلاعات عمومی

دستوالعمل:

هر سوال باید به شکلی  که نوشته شده و به ترتیبی که آمده خوانده شود. اجرای آزمون روی کودکان ۶و۷ ساله و کودکان سنین بالاتر مشکوک به کم توانی ذهنی از ماده ۱ شروع می شود. برای کودکان ۸ تا ۱۶ سال طبق دستورالعمل زیر شروع کنید.

برای کودکان ۸ تا ۱۰ ساله از ماده ۵ -کودکان ۱۱ تا۱۳ ساله از ماده ۷-کودکان ۱۴ تا ۱۶ ساله از ماده ۱۱ شروع می شود.اگر آزمودنی سنین ۸ تا ۱۶ سال روی دو سوال اولی که برای او اجرا شده نمره کامل کسب کرد نمره کامل تمام سوالات قبلی به او داده می شود. اگر آزمودنی روی دو سوال اول که برای او اجرا شده نمره کامل کسب نکرد سوال های قبلی خرده آزمون را به ترتیب معکوس کنید تا آنجا که روی دو سوال متوالی نمره کامل کسب کند.

توقف: پس از ۵ شکست متوالی

نمره گذاری: برای هر سوال یک پاسخ کافی است و به هر پاسخ یک نمره داده می شود.

حداکثر نمره : ۳۰

 

مطالعه بیشتر