نمونه سوال حساب دیفرانسیل و انتگرال

نوع فایل
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
1,500 تومان

توضیحات فایل:

نمونه سوال حساب دیفرانسیل و انتگرال

دانش پژوهان گرامی در این قسمت نمونه سوال شامل دستگاه اعداد حساب دیفرانسیل و انتگرال به همراه پاسخ نامه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

حساب دیفرانسیل و انتگرال که به اختصار حسابان نامیده می‌شود یکی از شاخه‌های اصلی ریاضیات است. این رشته از تحول جبر و هندسه ناشی شده‌است. حسابان خود دو شاخه اصلی دارد: حساب فاضله (یا حساب دیفرانسیل) و حساب جامعه (یا حساب انتگرال) گوتفرید لایبنیتس و ایزاک نیوتون به‌طور هم‌زمان و مستقل این حساب را کشف و طراحی کردند اما علائمی که امروزه در این حساب استفاده می‌شود از ابداعات لایبنیتس است. همچنین این درس در سطح عادی در پایه ی چهارم دبیرستان(پیش دانشگاهی) رشته ی ریاضی فیزیک مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

این رشته را در زبان انگلیسی کلکولس (calculus) می‌خوانند. واژه «کلکول» اصالتاً از زبان لاتین آمده و به معنای سنگریزه آهکی کوچک است که در چرتکه برای محاسبه بکارگرفته می‌شود. نام این رشته یادگار دورانی است که روم و یونان باستان با چیدن سنگریزه‌های آهکی (شن) بر زمین، مفاهیمی در حساب و هندسه را نمایش می‌دادند.

در گذشته به این رشته «حساب جامعه و فاضله» گفته می‌شد. در سال‌های اخیر واژه «حسابان» به‌کار می‌رود که اشاره به دو شاخه فرعی این رشته دارد.

 

نمونه سوال حساب دیفرانسیل و انتگرال

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.لازم به

توضیح میباشد که کارتهای بانک ملی تراکنش های زیر ۵۰۰۰ تومان را انجام

نمیدهند از این رو برای خرید فایل های زیر مبلغ فوق لطفا از کارتهای سایر بانکها استفاده نمایید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک

نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر

مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در

تماس باشید.

مطالعه بیشتر