دانش پژوهان گرامی در این قسمت اقدامات پژوهشی چگونگی کاهش اضطراب کودکان در ساعات درس ریاضی درقالب ورد و در ۳۸ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.
شرح مختصر اقدامات پژوهشی چگونگی کاهش اضطراب کودکان در ساعات درس ریاضی:
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس ریاضی است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
فهرست مطالب
چکیده: ۳
کلید واژه : ۳
مقدمه: ۴
توصیف وضیعت و بیان مساله: ۵
تعریف کلید واژه ها: ۶
اضطراب چیست؟. ۶
نگرانی چیست؟. ۶
جمع آوری اطلاعات شواهد ۱ : ۷
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس: ۷
مصاحبه با دوستان: ۷
مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه: ۸
مصاحبه با والدین فاطمه: ۸
مصاحبه با خود فاطمه: ۹
مطالعات تحقیقات گذشته : ۱۰
اضطراب ریاضی چیست ؟. ۱۰
چگونه اضطراب ریاضی دانش آموزان افزایش می یابد ؟. ۱۱
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها : ۱۳
الف) عوامل محیطی.. ۱۳
۱- فشارهای والدین : ۱۳
۲- شیوه آموزش دبیر : ۱۳
۳- محتوی کتاب های ریاضی : ۱۳
۴- تجارب منفی : ۱۴
ب) شیوه های اشتباه آموزش ریاضی.. ۱۴
پ) عوامل فردی.. ۱۴
انتخاب راه جدید موقتی : ۱۵
اجرای راه حل و نظارت بر آن : ۱۶
گردآوری اطلاعات ( شواهد۲ ) ۱۸
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن : ۱۹
پیشنهادات.. ۱۹
منابع : ۲۱