کامل ترین مقاله ارشد حقوق بین الملل حقوق بشر و فقر مفرط

کامل ترین مقاله ارشد حقوق بین الملل حقوق بشر و فقر مفرط
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
3,500 تومان

 توضیحات فایل:

کامل ترین مقاله ارشد حقوق بین الملل حقوق بشر و فقر مفرط

کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند این فایل حاوی  مقاله ارشد حقوق بین الملل حقوق بشر و فقر مفرط در قالب ورد و در ۲۳ صفحه آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫کامل ترین مقاله ارشد حقوق بین الملل ‬‎

کامل ترین مقاله ارشد حقوق بین الملل حقوق بشر و فقر مفرط

گرچه شخص با درک اینکه چقدر به فقر و فقر شدید در منطق حقوق بشر کم توجهی شده است، دچار ترس می‌شود، ولی متأسفانه توضیح این موضوع ساده است. بدین مفهوم که فرد فقیر به سختی می‌تواند اظهار وجود کند و تنها در زمینه حقوق «ناچیز» به طور متواضعانه می‌تواند طرح دعوی نماید. ما به تدریج عادت کرده‌ایم که فرد فقیر را با دید کسی که «استحقاق‌هایش را از دست داده» بنگریم.در دنیای امروز فقر در همه جا در حال ازدیاد است. فقر و فقر شدید پدیده حاشیه‌ای مختصر کشورهای جنوب و یا نواحی پیرامون مناطق ثروتمند نیست، بلکه فقر جهانی است. این واقعیت دارد که ، این پدیده به میزان بیشتری در کشورهای کم توسعه یافته و کشورهایی که در حال تغییر شکل ساختاری هستند، بوقوع می‌پیوندد، ولی آثار شدید برابر برای قربانیان در کشورهای غنی دارد. در حقیقت فقر همه جا در حال افزایش است: افزایش ثروت همراه است با افزایش فقر و موعظه درباره خود پرستی نظام اقتصادی و یا دیوانی فایده‌ای ندارد زیرا همه چیز به طرزی به پیش می‌رود که انگار هیچ کس امروزه کمترین نظری در زمینه ایجاد آن بکشل دیگر ندارد.

فقر تمامی حقوق بشر را غیر عملی می‌سازد. نقض حق برای معیار قابل قبول زندگی متضمن نقض سایر حقوق بشری است، زیرا که رعایت این حقوق از لحاظ مادی و ساختاری غیر ممکن می‌شود. فقر تبعیض را شدید‌تر می‌کند، چرا که بویژه روی زنان، سالخوردگان و معلولین اثر می‌گذارد. افزون بر این، افراد بسیار فقیر در اغلب موارد حتی برای کشف حقوق خود ناتوانند.

 فهرست مطالب کامل ترین مقاله ارشد حقوق بین الملل حقوق بشر و فقر مفرط

حقوق بشر و فقر مفرط

آشنایی با متون بین‌المللی

عدم تکافوی عمومی

کپنهاگ‌: یک محرک تازه

یک رویکرد منسجم

مقدمه

مشکلات در قوانین بین‌المللی

نگرانی‌های جهان در حال توسعه

واکنش‌های سازمان ملل متحد

بدن انسان

مطالعه بیشتر