دانلود فایل ارزشمند خلاصه کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری

دانلود فایل ارزشمند خلاصه کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل ارزشمند خلاصه کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت خلاصه کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری دکتر کرامت الله زیاری – دانشگاه تهران که دارای چهار فصل و در ۱۵۶ اسلاید آماده دانلود شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

نوع فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: ۱۵۶

فهرست:

فصل اول: تعاریف و مفاهیم، نظریه ها و کلیات برنامه ریزی کاربری اراضی شهری
فصل دوم: استانداردهای برنامه ریزی کاربری اراضی شهری
فصل سوم: منطقه بندی
فصل چهارم: مدل ها و روش های پیش بینی در برنامه ریزی کاربری اراضی شهری

دانلود فایل ارزشمند خلاصه کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری

تعاریف و مفاهیم:

برنامه ریزی کاربری زمین، به چگونگی استفاده، توزیع و حفاظت اراضی، اطلاق می شود. ساماندهی مکانی و فضایی فعالیت ها و عملکردهای شهری براساس خواست ها و نیازهای جامعه شهری ، هسته اصلی برنامه ریزی شهری است که انواع استفاده از زمین را طبقه بندی و مکان یابی می کند.

برنامه ریزی کاربری زمین شهری باید چارچوبی را برای طرح کاربری بهینه زمین به وجود آورد، تا اساس طرح کالبدی و تفصیلی هر بخش شهری مشخص شود. براساس این چارچوب باید از استفاده نامناسب زمین جلوگیری شود و اهداف اقتصادی، اجتماعی، محدودیت های فیزیکی و سیاست های زیست محیطی رعایت گردد.

اهداف کاربری زمین

۱- اهداف محیطی

اهداف محیطی را در راستای جلوگیری از تخریب زمین، برقراری ارتباط و پیوند میان شهر و طبیعت، حفظ منابع پایدار و تجدیدناپذیر، حفظ مواریث تاریخی و فرهنگی، توسعه فضاهای سبز و درختی، مکان یابی بهینه خدمات می توان مطرح نمود.

۲- اهداف اجتماعی

اهداف اجتماعی کاربری زمین در راستای افزایش تسهیلات و خدمات عمومی، کاهش نابرابری در بهره برداری زمین، بهسازی بافت های تاریخی و قدیمی، تقویت هویت محله ای، ارتقاء کیفیت کاربری های مسکونی و اوقات فراغت، زیباسازی محیط محلی و ناحیه شهری و لبه شهری مطرح می گردد.

۳- اهداف اقتصادی

اهداف اقتصادی کاربری زمین را در راستای جلوگیری از سوداگری زمین، بهره برداری بهینه اقتصادی از ایمنی، تعدیل حقوق مالکیت، بهره گیری از اضافه ارزش زمین در جهت منافع عمومی میتوان برشمرد.

معیارهای بهینه در مکان یابی کارکردهای شهری

مهمترین معیارهای بهینه در تعیین مکان های مناسب فعالیت، و کاربردهای شهری را به شرح زیر می توان برشمرد:

سازگاری

آسایش

کارآیی

مطلوبیت

سلامتی

……

مطالعه بیشتر