پاورپوینت ازدیاد برداشت از مخازن به روش میکروبی

پاورپوینت ازدیاد برداشت از مخازن به روش میکروبی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت ازدیاد برداشت از مخازن به روش میکروبی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت ازدیاد برداشت از مخازن به روش میکروبی در ۲۱ اسلاید تهیه و تدوین و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

تعداد اسلاید : ۲۱

نوع فایل : power point

محتوای اسلاید ۴

روشهای بکار رفته جهت افزایش بازده مخازن

۱- تزریق گاز

۲- تزریق آب

۳- تزریق متناوب آب و گاز

۴- روش حرارتی

۵- تزریق فوم  و ژل­های پلیمری

۶- استفاده از مواد شیمیایی کاهش‌دهنده نیروی کشش سطحی

(M.E.O.R )7. استفاده از روش میکروبی

محتوای اسلاید ۱۴

: (MEOR) ویژگی های مخازن قابل اجرا توسط

جنس مخازن: بیش از نیمی از مخازن نفتی دنیا کربناتی هستند. سنگهای کربناتی و آهکی جزء سنگهای رسوبی می باشند. درصد کمی از نفت در مخازن ماسه ای یافت می شود. معایب و بهبود معایب مخازن کربناتی به شرح زیر می باشد .

۱) پایین بودن تراوایی .

۲) امکان تداخل بیولوژیک به جهت قابلیت جذب گل و مواد معدنی دیگر، موجود داخل حفرات .

۳) جلوگیری از حرکت میکروبها در مخزن .

۴) گل، گرانروی فاز آبی را افزایش داده که به نوبه خود باعث محدودیت در نفوذ گازها و مواد غذایی لازم جهت مصرف میکروبها می گردد .

۵) به دلیل حضور کاتیونهای دو ظرفیتی در آب نمک مخازن کاربرد اکثر روشهای EOR پیچیده است.

محتوای اسلاید ۱۹

مسائل زیست محیطی :

در جامعه مهندسی وقتی صحبت از میکروب به میان می آید همه فکر و ذهن به انواع بیماری ها معطوف میگردد. ولی لازم به ذکر است که تعداد و تعدد میکروبهای غیر بیماری زا و مفید از بیماری زاها بیشتر است. اخیرا استفاده از میکروبهای بیماری زا در صنعت ممنوع گردیده و یافته های علمی و صنعتی از جمله MEOR بر پایه این میکروبها فاقد اعتبار است. از انواع باکتری هایی که در چاه های نفتی یافت می شوند و میتوانند در MEOR کاربرد داشته باشند میتوان از گونه های دسولفوویبرو، متائوژنز، انواع باسیلها، انواع کلاستریدیوم ها و انواع انتروباکتریاسه اشاره کرد.

باسیلهای هوازی که در محدوده دمایی ۳۷ درجه سانتی گراد فعالیت دارند بیماری زا بوده و مدارکی که از بیماری زا بودن انواع بی هوازی و اختیاری این گروه که در MEOR‌ کاربرد دارند در دسترس نیست. از کلاستریدیوم ها نیز گونه هایی یافت شده است که تولید بیماری کنند ولی این گونه‌ها انگل نیستند بلکه به صورت دیگری تولید بیماری میکنند. بعضی از انواع کلاستریدیوم ها بصورت بی هوازی در ملاس رشد کرده و مواد مفیدی که در MEOR مد نظر هستند را تولید می کنند.

مطالعه بیشتر