شرح مختصر:
خلاصه کتاب سنجش و اندازه گیری دکتر سیف + نمونه سوال
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه خلاصه کتاب اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر علی اکبر سیف با فرمت پاورپوینت – قابل ویرایش تا فصل سوم به همراه فایل ورد و فایل طلایی خلاصه کتاب با فرمت pdf در حجم ۴۲ صفحه شامل ده فصل و همچنین بیش از ۲۰۰ عدد نمونه سوالات با فرمت pdf و word می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
دانلود پاورپوینت اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر علی اکبر سیف
فرمت فایل: پاورپوینت به همراه فایل ورد
تعداد اسلاید: ۵۶ اسلاید پاورپوینت و ۱۹ صفحه ورد
نمونه سوال سنجش و اندازه گیری دکتر سیف:
پی دی اف اول ۲۳۰ سوال در ۱۲ صفحه آورده شه است که ۲۲۶ سوال آن تشریحی هستند.
پی دی اف دوم ۱۹۳ سوال چهار گزینه ای دارد که در ۱۲ صفحه آورده شده است.
خلاصه کتاب سنجش و اندازه گیری دکتر سیف + نمونه سوال
بخشی از متن:
مقدمه :
هدف از ارزیابی پیشرفت تحصیلی چیست؟
۱- ارزیابی از روش تدریس معلم و موفقیت آموزشی وی
۲- ارزیابی محتوای آموزشی کتب و منابع آموزشی
۳- بررسی سطح یادگیری و میزان موفقیت دانش آموزان در کسب مهارت های تحصیلی
فصل اول
تعاریف و اصطلاحات
تعریف اندازه گیری:
« انداه گیری عبارت است از فرایندی که تعیین می کند یک شخص یا یک شی تا چه میزان از یک ویژگی برخوردار است».
« گِی ۱۹۹۱»
« اندازه گیری از کاربست ابزارهای پیشرفته و پیچیده الکترونیکی تا امتحانات مداد، کاغذی کتبی، مقیاس های درجه بندی و فهرست های وارسی را شامل می شود».
« پین ۲۰۰۳ »
« شیوه نسبت دادن یک عدد ( که معمولا به آن نمره گفته می شود ) به یک صفت یا ویژگی معین یک شخص به گونه ای که آن عدد درجه ای از آن صفت یا ویژگی را که آن شخص از آن برخوردار است را نشان دهد».
« نیکتو ۲۰۰۱»
تعریف آزمون:
مقدمه:
اندازه گیری یک فرایند است، این فرایند نیاز به یک وسیله دارد که به آن آزمون می گویند.
آزمون وسیله ای است برای اندازه گیری صفات فیزیکی (جسمی) و روانی، چون متخصصین اندازه گیری به ویژگی های روانی مورد نظر برای اندازه گیری دسترسی ندارند ناچار به اندازه گیری رفتارهایی که معرف ویژگی روانی است می پردازند.
رفتار چون متنوع و فراوان است نمی توان به اندازه گیری همه آن ها دست یافت، بنابراین نمونه ای از رفتار مورد بررسی قرار می گیرد.