کامل ترین جزوه مکانیک آماری پیشرفته دکتر مشفق

کامل ترین جزوه مکانیک آماری پیشرفته دکتر مشفق
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

کامل ترین جزوه مکانیک آماری پیشرفته دکتر مشفق

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه مکانیک آماری پیشرفته دکتر مشفق در قالب فایل pdf و در ۳۰۲ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

این جزوه یکی از بهترین جزوه ها برای درس مکانیک آماری پیشرفته می باشد. در این جزوه هشت فصل اول کتاب مکانیک آماری پیشرفته پتریا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. کسانی که با آنسامل کانونیک و آنسامبل کانونیک کلان مشکل دارند این جزوه را برای درک بیشتر مطالعه کنند. سیستم بوزونی و فرمیونی ایده آل در این جزوه به خوبی بحث گردیده است.

جزوه مکانیک آماری پیشرفته کارشناسی ارشد

تدریس شده توسط دکتر حمیدرضا مشفق استاد دانشگاه تهران

مکانیک آماری، یکی از مباحث مطرح در فیزیک است که به سیستم‌هایی با تعداد متغیرهای بسیار زیاد می‌پردازد. این متغیرها می‌توانند ذراتی چون اتم‌ها، مولکول‌ها، یاذرات بنیادی باشند که تعداد آن‌ها می‌تواند هم‌مرتبه با عدد آووگادرو باشد. در این مبحث، با استفاده از خاصیتهای میکروسکوپی این ذرات مانند ساختار اتمی و برهمکنش بین آن‌ها، اطلاعاتی در مورد خواص ماکروسکوپی سیستم مانند فشار، انتروپی و انرژی آزاد گیبس، از طریق محاسبات و روش‌های آماری به دست می‌آید. مثلاً معادله‌های حالت در ترمودینامیک توسط مدل‌های میکروسکوپی-آماری مشتق می‌شوند.

مکانیک آماری شکوفایی خود را قبل از همه، مدیون دانشمندان کلاسیکی نظیر لودویگ بولتزمان، جوسایا ویلارد گیبز و جیمز کلرک ماکسول می‌باشد. هدف مکانیک آماری پیش گویی، درک پدیده های ماکروسکوپی و محاسبه خواص آنها از روی خواص مولکولهای منفرد سازنده آن سیستم است.

جزوه مکانیک آماری پیشرفته دکتر مشفق

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر