پاورپوینت جامع و کامل الزامات عمومی ساختمان مبحث چهارم

پاورپوینت جامع و کامل الزامات عمومی ساختمان مبحث چهارم
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

در این بخش پاورپوینت جامع و کامل الزامات عمومی ساختمان مبحث چهارم در ۱۰۴ اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است ،در صورت نیاز می توانید این فایل را از سایت خریداری و دانلود نمایید.

Image result for ‫پاورپوینت "الزامات عمومی ساختمان‬‎

فهرست کلی پاورپوینت الزامات عمومی ساختمان مبحث چهارم : 

اهداف
ضوابط کلی
زمین ساختمان و نحوه استقرار بنا
اجزای ساختمان

مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان تعیین کننده شکل نحوه ی قرارگیری مجاز ساختمان در زمین و فضاهای باز و ضوابط مربوط به تصرف های مختلف و حداقل های الزامی فضاها و تأمین نور و تعویض هواست.

در رابطه با امر ایمنی،مسیر ها و جایگاهها و بازشوهای امدادرسانی، برای شرایطی که حوادثی چون زمین لرزه کارایی دسترس های خروج در مبحث سوم را دچار مخاطره نموده باشد مطرح گردیده و تلاش شده تا امکان امداد رسانی به ساکنین را از خارج از ساختمان فراهم سازد.

تأمین نور و تعویض هوا در رابطه با هدف های آسایش و بهداشت مطرح گردیده و استفاده مناسب و بهینه از فضاهای داخلی ساختمان و حتی فضاهای واقع در زیر زمین و …

در رابطه با هدف های صرفه اقتصادی و بهره دهی مناسب ضابطه مند گردیده است.

از طرف دیگر موضوع حفظ هویت فرهنگی جامعه نیز در این مبحث مطرح است.

مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان؛ الزامات عمومی ساختمان

مبحث ۴ مقررات ملی ساختمان تعیین کننده شکل و نحوه قرارگیری ساختمان در زمین و فضاهای باز و ضوابط مربوط به تصرف های مختلف است.

در این مبحث علاوه بر ای حداقل‌های الزامی فضاها، تامین نور و تعویض هوا نیز آمده است. زمین لرزه، کارایی و دسترسی به خروجی‌هایی که در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان اشاره شده است را دچار مخاطره می‌کند.

در مبحث ۴ در رابطه با امر ایمنی، مسیرها، جایگاه‌ها و بازشوهای امدادرسانی، برای شرایط فوق الذکر، ظوابطی پیش بینی شده است.

در این مبحث تلاش شده است تا در زمان حوادث مطرح شده، امکان امدادرسانی به ساکنین از خارج ساختمان نیز فراهم شود.

برای تامین حداکثر آسایش و بهداشت ساکنین ساختمان‌ها، تامین نور کافی و تعویض هوای مناسب در این مبحث مورد توجه فراوان قرار گرفته است…

مطالعه بیشتر