دانلود فایل راهنمای اجرای ریون پیشرفته

دانلود فایل راهنمای اجرای ریون پیشرفته
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

دانلود فایل راهنمای اجرای ریون پیشرفته

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل راهنمای اجرای ریون پیشرفته با فرمت WORD با قابلیت ویرایش مشتمل بر ۱۶ صفحه آماده گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست مطالب راهنمای اجرای ریون پیشرفته :

– آزمون ماتریسهای پیشرونده ریون

– توصیف ماتریسهای پیشرونده پیشرفته

– دستورالعمل اجرای آزمون

– تصریح دستورالعمل

– نمره گذاری پاسخنامه ونتیجه گیری

– طبقه بندی آزمونیها

– جدول، معادل های هوشبهر برای نمره های خام

– جدول، رتبه های درصدی معادل نمره هوشبهر

– برگ پاسخنامه

– کلید تصحیح

آزمون ماتریسهای پیشرونده ریون

آزمون ماتریسهای پیشرونده ریون یکی از آزمونهای هوشی غیرکلامی است که توسط ریون در انگلستان برای اندازه گیری عامل عمومی ( g ) اسپیرمن ساخته شده است.

بعد از تهیه این آزمون پژوهشهای زیادی درباره آن به عمل آمده و بارها مورد تجدید نظر قرار گرفته است.درحال حاضر سه فرم این آزمون برای اندازه گیری هوش افراد در همه سطوح توانائی- از کودکان ۵ ساله تا بزرگسالان سر آمد- در دسترس است.فرم اول آزمون ماتریسهای پیشرونده معیار( SMP )(2) است که دارای ۶۰ ماتریس یاتصویر است وبه ۵ سری ۱۲ تایی تقسیم شده است.

نسخه اولیه این فرم درسال ۱۹۳۸ تهیه شده ودر سال ۱۹۷۴ فقط تصحیح کوچکی در سوال اصلی ( ۸- B ) آن به عمل آمد.درسال ۱۹۵۶ هم درترتیب اصلی سوالات وگزینه های آن تجدید نظر به عمل آمد ولی هیچگونه تغییری در جوابهای صحیح سوالات صورت نگرفت .از آن موقع تا به حال نسخه تجدید نظر شده ۱۹۵۶ برای آزمایش هوش افراد دامنه های سنی ۵/۶ تا ۶۵ سال بکار برده می شود.

درسطوح سنی پایین تر با اجرای این فرم می توان دامنه های هوشی بالاتر از متوسط را تعیین کرد ولی در سنین بالاتر ( بزرگسالان ) برای تعیین هوشبهر افراد سرآمد بایداز فرم پیشرفته آزمون استفاده کرد.فرم دوم آزمون، ماتریسهای پیشرونده رنگی ( CPM )( 3) است که ۳۶ تصویر دارد واکثر آنها رنگی است. این فرم در سال ۱۹۴۷ برای آزمایش کودکان ۵ تا ۱۱ سال وبزرگسالان عقب مانده ذهنی تهیه شد.از آن موقع تا بحال این فرم تغییری نکرده است.

مطالعه بیشتر