توضیحات فایل:
حافظه و یادگیری در قالب پاورپوینت
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دو نمونه پاورپوینت با عنوان حافظه و یادگیری تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
پاورپوینت حافظه و یادگیری ۱ شامل ۳۱ اسلاید قابل ویرایش
پاورپوینت حافظه و یادگیری ۲ شامل ۱۰۴ اسلاید قابل ویرایش
حافظه و یادگیری در قالب پاورپوینت
بخشی از متن:
نقش عوامل زیست شناختی در توجه و یادگیری
در سراسر مغز نظام های توجهی قرار دارند.
تمایزات بین حرکت ،صداها و عواطف (مانند تهدید)،بخش اعظم توجه ما را به خود جلب می کنند.
در توجه ،مواد شیمیایی ،مهم ترین نقش را به عهده دارند.
ژن ها نیز ممکن است در توجه دخیل باشند.
وقتی موضوع یادگیری برای دانش آموزان ، جالب و با انتخاب آن ها نباشد جلب توجه دانش آموزان بسیار ضعیف است.
معمولاً ما از دانش آموزان می خواهیم موضوع های مناسب برای توجه (که اغلب آموزگار است) را تعیین کنند و تا زمانی که دستور العمل جدیدی صادر نشده ،توجه خود را به همان موضوع معطوف کنند.!!!( حتی اگر موضوع یک سخنرانی یک ساعته باشد) و دیگر محرک ها را در محیط،که اغلب جالب تر نیز هستند، نادیده بگیرند.
توجه مداوم در کلاس ۳ نتیجه معکوس به دنبال دارد :
بخش اعظم آن چه که یاد می گیریم ،نمی تواند به گونه ای هوشیارانه پردازش شود و این یادگیری بسیار سریع رخ می دهد.(ما برای پردازش آن به زمان نیاز داریم.)
برای خلق معنای جدید ،به زمان درونی نیاز داریم.معنا همیشه از درون پدید می آید ،نه از بیرون.
پس از هر تجربه ی جدید یادگیری ،به زمان نیاز داریم تا آن را تثبیت کنیم.
عواطف و یادگیری
عواطف،عصاره ی معرفت آموخته شده اند؛درس های بسیار مهمی برای بقای زندگی هستند که از نظر عاطفی در DNA ما حک شده اند.
جنبه ی عاطفی یادگیری،همان کنش متقابل مهم بین نحوه ی احساس،عمل و تفکر ماست.
ذهن و عاطفه از هم جدا نیستند؛عواطف،تفکر و یادگیری با هم ارتباطی تنگاتنگ دارند.
آموزگاری که به شاگردش کمک می کند تا با دستیابی به موفقیت ،دوستی و تحسین در کلاس ،احساس خوبی درباره ی یادگیری پیدا کند،در حقیقت ،همان کاری را انجام می دهد که مغز دانش آموز می طلبد.
عواطف،منبع اطلاعاتی بسیار مهم برای یادگیری اند. (لودو ۱۹۹۳)
منابع:
جنسن ، اریک .ترجمه : محمد حسین، لیلی . رضوی، سپیده (۱۳۸۳) . مغز و آموزش . تهران :انتشارات مدرسه
فیض آبادی، حمیده . پناهی ، حسین (۱۳۸۶) . بیو لوژی در قرآن . تهران . انتشارات فیض دانش