دانلود آزمون و تست هوش وکسلر کودکان

دانلود آزمون و تست هوش وکسلر کودکان
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

نوضیحات فایل:

دانلود آزمون و تست هوش وکسلر کودکان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل آزمون و تست هوش وکسلر کودکان می باشد که با فرمت ورد در ۷ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است.آزمون وکسلر یا مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان یک آزمون تحلیلی است که نمره گذاری آن بر حسب میزان موفقیت آزمایش شونده انجام می گیرد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود آزمون و تست هوش وکسلر کودکان

معرفی مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر کودکان

این مقیاس متشکل از مجموعه آزمون های هوشی مرکب است که به صورت فردی اجرا می شود و حوزه مختلفی از توانایی هوشی را می سنجد و شرایطی را بوجود می آورند که جنبه های مختلفی از شخصیت را می توان مشاهده کرد. این مقیاس ۳نمره مختلف هوشبهر را به دست می دهد: هوشبهر کلی، هوشبهر کلامی و هوشبهر عملی. مقیاس هوشی کودکان اساسا شامل همان خرده آزمون های مقیاس بزرگسالان است با این تفاوت که محتوای مواد آزمون برای کودکان طراحی شده و دوخرده آزمون عملی اختیاری( مازها ونمادیابی) نیز در آن گنجانیده شده است که در نهایت تعداد خرده آزمون های مقیاس هوشی کودکان به ۱۳ خرده آزمون می رسد.

تعریف هوش

هوش یک مفهوم انتزاعی است ودرواقع هیچ گونه پایه محسوس، عینی وفیزیکی ندارد.هوش یک برچسب کلی برای گروهی ازفرایندهاست که ازرفتارها وپاسخ های آشکار افراد استنباط می شود.وکسلر هوش را یک مفهوم کلی تلقی می کرد که شامل توانایی های فرد برای اقدام هدفمندانه، تفکر منطقی وبرخورد موثربا محیط است.

سطوح  پیاپی رویهء تفسیریWISC-IV

گام اول – گزارش نمرات معیار و رتبه درصدی خرده مقیاس ها و ۴ شاخص اصلی

گام دوم- تعیین بهترین روش برای بررسی توانایی هوشی کل (GAI)

گام سوم- تعیین اینکه کدام یک از ۴ شاخص ( VCI,PRI,WMI,PSI) واحد و قابل تفسیر می باشند

گام چهارم- تعیین نقاط قوت و ضعف در نیمرخ شاخص ها

گام پنجم – تعیین نقاط قوت یا ضعف شخصی در نیمرخ شاخص ها

گام ششم – تفسیر نوسانات درون شاخص ها

مطالعه بیشتر