دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر کیت نش‌

دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر کیت نش‌
نوع فایل
pdf
حجم فایل
313Kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر کیت نش‌

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر : جهانی شدن‌، سیاست و قدرت‌ کیت نش‌ ؛ ترجمه محمدتقی دلفروز؛ با مقدمه حسین بشیریه‌ (از صفحه ۹ تا ۶۵ کتاب) با فرمت pdf در ۱۸ صفحه می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

نگاهی مختصر خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر کیت نش‌

فرآیند جهانی شدن به تبع ایجاد دگرگونی در عرصه واقعیت زندگی، معرفت و دانش آدمیان را نیز به چالش کشیده است تا آنجا که رفته رفته پاره ای از علوم و حوزه های دانش «بلاموضوع» و یا دچار «تحول موضوع» می شوند. جامعه شناسی سیاسی که واحد اصلی مطالعه ی آن در همه نگرش ها، محدوده ی دولت ملی بوده است در اثر گسترش فرآیندهای «جهانی شدن»، دامنه و عرصه و موضوعات و در نتیجه نگرشهای مسلط در آن، دستخوش تحولات عمده و اساسی شده است و در این میان، خود فرآیندهای جهانی شدن به عنوان موضوع اصلی «جامعه شناسی جدید» تلقی می شود.

با این بیان، مفاهیم و مباحثی چون دولت ملی، رابطه حکومت در جامعه، طبقه حاکم، نخبگان سیاسی، احزاب و پایگاه اجتماعی رژیم های سیاسی جای خود را به مباحث و مفاهیمی دیگر از جمله ساختارهای اقتدار در سطح جهانی، رابطه میان حکومتها و فرآیندهای جهانی شدن در عرصه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ارتباطات، هویتهای فراملی طبقاتی، بخشهای اجتماعی فراملی و … می سپارند.

کتاب جامعه شناسی سیاسی معاصر جهانی شدن، سیاست، قدرت تالیف کیت نش ترجمه محمد تقی دلفروز با مقدمه حسن بشیریه شامل ۵ فصل با عناوین زیر می باشد:

مقدمه: دگرگونی تعاریف سیاست وقدرت در جامعه شناسی سیاسی

سیاست در یک جهان کوچک: جهانی شدن وافول دولت – ملت حاکم

سیاسی شدن جامعه: جنبش های اجتماعی وعرصه سیاست فرهنگی

چالش میان حقوق جهانشمول وحقوق خاص

دمکراسی وفرایند دموکراتیک شدن

لغت نامه

مطالعه بیشتر