دانلود جزوه کلیات حقوق جزا ویرایش سال ۱۴۰۰

دانلود جزوه کلیات حقوق جزا ویرایش سال ۱۴۰۰
نوع فایل
pdf
حجم فایل
313kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه کلیات حقوق جزا ویرایش سال ۱۴۰۰

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه کلیات حقوق جزا ویرایش سال ۱۴۰۰ با فرمت pdf در ۳۰ صفحه می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه کلیات حقوق جزا ویرایش سال ۱۴۰۰

بخشی از متن جزوه:

تعریف حقوق :

مجموعه قواعد ومقررات و اصول الزام آوری است که برای تنظیم رابط و اجرای عدالت میان اشخاص در جامعه ایجاد شده است.

تقسیمات حقوق:

تقسیم از حیث قلمرو :

حقوق داخلی: مجموعه مقررات حاکم بر روابط اشخاص در یک کشور است .

حقوق بین الملل ( حقوق خارجی) : مجموعه مقررات تنظیم کننده روابط میان اشخاص یا دولت ها در جایی که یک عامل خارجی از قبیل تابعیت یا سرزمین دخالت داشته باشد و دارای چند شاخه است :

۱- حقوق بین الملل عمومی : روابط میان دولت ها یا سازمان های دولتی با یکدیگر را بیان میکند . مثل قواعد حاکم بر تعیین مرز سیاسی میان کشور ها

۲- حقوق بین الملل خصوصی : روابط حاکم بر افراد خصو صی هنگامی که یک عامل خارجی مثل زمین بیگانه یا تابعیت کشور دیگر در میان باشد . مثل قواعد حاکم بر ازدواج یک ایرانی با یک فرانسوی

۳- حقوق بین الملل جزایی

تقسیم از حیث ماهیت قواعد:

الف : حقوق خصوصی : مجموعه مقررات تنظیم کننده روابط میان اشخاص خصوصی با یکدیگر بدون اینکه دولت اراده خود را بر آن اشخاص تحمیل کند . این رشته از حقوق،قدیمی ترین رشته است.

مهمترین شاخه های حقوق خصوصی :

۱- حقوق مدنی : روابط میان افراد را تنظیم می کند . نظیر قواعد مربوط به ازدواج و ارث و وصیت و قرار دادهای و مدنی مثل بیع و اجاره … است . ابتدا حقوق خصوصی با حقوق مدنی یکی بود ولی بعد از تخصصی شدن برخی رشته ها مثل حقوق تجارت و جدایی از حقوق مدنی ، حقوق مدنی به صورت یکی شاخه های حقوق خصوصی درآمد ….

مطالعه بیشتر