دانلود فایل اختلالات اسکلتی عضلانی در ارگونومی

دانلود فایل اختلالات اسکلتی عضلانی در ارگونومی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل اختلالات اسکلتی عضلانی در ارگونومی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل با کیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت درس مهندسی فاکتور های انسانی با موضوع : اختلالات اسکلتی عضلانی در ارگونومی با فرمت ppt در ۳۹ اسلاید قابل ویرایش می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن دانلود فایل اختلالات اسکلتی عضلانی در ارگونومی :

محتوای اسلاید ۲

اختلالات اسکلتی– عضلانی مرتبط با کار

اختلالات اسکلتی‌- عضلانی مرتبط با کار عمده‌ترین عامل از دست رفتن زمان کار، افزایش هزینه‌ها و آسیب‌های انسانی نیروی کار به شمار می رود و از جمله مهمترین مسایلی است که ارگونومیست‌ها در سراسر جهان با آن روبرو هستند.

محتوای اسلاید ۱۰

اختلالات اسکلتی– عضلانی -تعریف

اختلا لات اسکلتی‌- عضلانی عبارت است از آسیب‌ها و اختلالاتی که یک یا چندین جزء‌ از اجزاء دستگاه اسکلتی‌- عضلانی را متأثر می‌سازد.

اختل الات اسکلتی‌- عضلانی شامل اسپرین، تنش، تورم، پارگی، گیرافتادگی اعصاب یا عروق خونی و شکستگی استخوان می‌باشند.

علایم اختلا لات  اسکلتی‌- عضلانی شامل ناراحتی، درد، خستگی، ورم، خشکی، اختلالات حسی، مورمور شدن، محدود شدن دامنه‌ حرکتی و کاهش کنترل حرکتی می‌باشند.

هنگامی که محیط کار و انجام وظیفه در شغل خاصی به وقوع اختلا لات اسکلتی‌- عضلانی کمک کنند این اختلا لات، اختلا لات اسکلتی‌- عضلانی مرتبط با کار خوانده می‌شوند.

محتوای اسلاید ۲۸

اختلالات اسکلتی– عضلانی مرتبط با کار-علل

تمام عوامل مؤثر و ریسک فاکتورها ی اختلا لات اسکلتی‌- عضلانی را می‌توان در چهار گروه دسته‌بندی کرد :

عوامل ژنتیکی،

عوامل ریخت‌شناسی (مورفولوژیک)،

عوامل روانی‌- اجتماعی و

عوامل بیومکانیکی

محتوای اسلاید ۳۷

روشهای ارزیابی اختلالات اسکلتی-عضلانی

شیوه‌های گوناگونی برای ارزیابی مواجهه شغلی با ریسک فاکتورهای اختلالات اسکلتی- عضلانی وجود دارد. به کمک  این روشها می‌توان مشاغلی که خطر ابتلا به این‌گونه اختلا لات در آنها بالاست را شناسایی نمود :

شیوه‌های مشاهده‌ای،

شیوه‌های دستگاهی یا مستقیم،

شیوه‌های خودگزارشی

شیوه‌های روانی-فیزیولوژیک

روش ‌های مشاهده‌ای نظیر OWAS، RULA،REBA  و QEC  همه بر پایه‌ ارزیابی پوسچر فرد هنگام کار استوارند و توصیه‌هایی جهت بهبود آن ارایه می‌کنند.

مطالعه بیشتر