دانلود جزوه طراحی آموزشی دانشگاه آزاد ویرایش سال ۱۴۰۰

دانلود جزوه طراحی آموزشی دانشگاه آزاد ویرایش سال ۱۴۰۰
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه طراحی آموزشی دانشگاه آزاد ویرایش سال ۱۴۰۰

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه طراحی آموزشی دانشگاه آزاد ویرایش سال ۱۴۰۰ می باشد که در ۴۴ صفحه با فرمت pdf تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه طراحی آموزشی دانشگاه آزاد:

تعاریف یادگیری

یادگیری، مهارتهای خاصی است. یادگیری، انتقال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر.در دو تعریف فوق مربی یا معلم نقش اساسی دارد و شاگرد چندان فعالیتی از خود نشان نمیدهد که باعث اختلال در امر یادگیری معنی دار میشود.

رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری تعریف میکنند و مکتب گشتالت یادگیری را کسب بینش های جدید یا تغییر در بینش های گذشته میداند.آنچه در این دو تعریف مشترک است بحث تغییر است.

کاملترین تعریف توسط هیلگارد و مارکوئیز ارائه شده است که یادگیری عبارت است از فرآیند تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار بالقوه فرد بر اثر تجربه. آنچه این تعریف را متمایز کرده است در بر گرفتن موضوعات فرآیند، تغییر، نسبتاَ پایدار، رفتار بالقوه و تجربه است:

یادگیری یک فرآیند است؛ چون مانند فرآیند، بر اثر تعامل دائم فرد با محیط، همیشه و در همه جا به طور پیوسته و مستمر صورت میگیرد.

یادگیری نوعی تغییر است اما نه هر تغییری بلکه تغییری که بتدریج حاصل شود و نسبتاَ ثابت و پایدار باشد. تغییرات و رفتار موردی، لحظه ای و تصادفی به هیچ وجه یادگیری نامیده نمیشود.

بالقوه بودن عمل یادگیری اشاره به این موضوع دارد که همیشه یادگیری به یک رفتار بالفعل تبدیل نمیشود و قابل اندازه گیری نیست. یادگیری محصول تجربه است تاًثیر متقابل فرد و محیط در یکدیگر در واقع در این فرآیند کل شخصیت فرد در تمام ابعاد خود در فرآیند تعامل قرار میگیرد و تغییر پیدا میکند.
تفاوت بین یادگیری و عملکرد عملکرد تجلی تغییرات ناشی از یادگیری در قالب رفتارهای آشکار شده و قابل مشاهده، به عبارتی تبدیل رفتار بالقوه به رفتار بالفعل است. لازم به ذکر است که عملکرد شاخصی است که گاه یادگیری را به درستی و نسبتاَ واقعی و گاه به طریق نادرست نشان میدهد.

مطالعه بیشتر