دانلود جزوه طراحی و مطالعه مسائل یادگیری بهمراه نمونه سوالات

دانلود جزوه طراحی و مطالعه مسائل یادگیری بهمراه نمونه سوالات
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه طراحی و مطالعه مسائل یادگیری بهمراه نمونه سوالات

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزش بهمراه نمونه سوالات بدون پاسخنامه ویرایش سال ۱۴۰۰ می باشد که با فرمت word و pdf تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه طراحی و مطالعه مسائل یادگیری :

دانش شناسی و نظریه یادگیری

فطرت گرایی(Nativism)

افلاطون معتقد بود که دانش ارثی است و ذهن باید به طور فعال به درون نگری بپردازد تا دانش ارثی را کشف کند. بعدا رنه دکارت و ایمانوئل کانت این مکتب را پیش گرفتند

تجربه گرایی(Empiricism)

از نظر ارسطو دانش نه ارثی بلکه از تجربه حسی به دست می آید و دهن باید به طور فعال بر دانش به دست آمده از حواس عمل کند تا دانش موجود در اطلاعات حسی را کشف نماید. ارسطو به طور کامل فطرت گرایی را رد نمی کرد و می گفت نیروی تعقل مورد نیاز برای انتزاع دانش از تجربه حسی فطری است. بعدا جان لاک  و هابز این راه را ادامه دادند.

هر دو اندیشه معرف خرد گرایی هستند زیرا هر دو فیلسوف معتقد بودند که ذهن در کسب دانش به طور فعال عمل می کند.

روانشناسی قوای ذهنی

کانت می گفت گه ما دارای اندیشه هایی چون علیت، وحدت، واقعیت، هستی،ضرورت و کلیت هستیم که به تجربه های ما از جهان مادی معنا می دهند. اما هرگز آنگونه که هیوم گفته است ، هیچ یک از اینها را به طور تجربی تجربه نمی کنیم و آنها جزء مقوله های فکری فطری هستند. این قوای دهنی فطری بر تجارب حسی ما مسلط اند، از این رو ساخت و معنا به آنها می دهند. فلسفه کانت را می توان پیش آهنگ روانشناسی خبر پردازی و علم شناختی دانست. …

بخشی از متن سوالات :

۱٫مفاهیم آموزش و تدریس را تعریف نمایید.

۲٫یادگیری و طراحی آموزشی را تعریف نمایید.

۳٫مهم ترین بخشهای معرف تعریف یادگیری را بنویسید.

۴٫عوامل موثر بر یادگیری(آمادگی، تجارب گذشته و روش تدریس معلم) را توضیح دهید.

۵٫عوامل موثر بر یادگیری(تمرین و تکرار، انگیزه و هدف ) را توضیح دهید.

۶٫عوامل موثر بر یادگیری(موقعیت و محیط یادگیری و رابطه کل و جزء) را توضیح دهید.

۷٫تفاوت بین یادگیری و عملکرد را بنویسید.

۸٫روانشناسی قوای ذهنی به چه مقولاتی توجه دادرد؟

۹٫دیدگاه ساختن گرایی را در خصوص یادگیری شرح دهید.

مطالعه بیشتر