دانلود فایل جامع pdf اخلاق در پژوهش روی انسان

دانلود فایل جامع pdf اخلاق در پژوهش روی انسان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل جامع pdf اخلاق در پژوهش روی انسان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود فایل جامع pdf اخلاق در پژوهش روی انسان می باشد که در ۶۳ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

زمینه های ژنتیک پزشکی مورد بحث از نظر اخلاقی و حقوقی

تعیین تنوع ژنوم انسان
وارد کردن ژن های جدید به بدن انسان با نتایج وراثتی و غیر وراثتی
اخذ رضایت از افراد برای بهره برداری از نمونه های بیولوژیکی
آزمون داروها در انسان
تعیین جنسیت و IVF و کنترل تولد با توجه به جنسیت جنین
جلوگیری از تولد افراد مبتلا به بیماری های ژنتیکی
سلول های بنیادی
کلونینگ انسان
تشخیص ژن های معیوب در افراد سالم

آزمون دارو روی انسان

قبل از سال ۱۹۶۲ ، بسیاری از داروها بدون آن که به دقت اثرات و ایمنی آنها مورد بررسی قرار گیرد، برای درمان انتخاب می شدند و برای پی بردن به اثرات و یا خطرات داروها بیشتر آزمایشات در مطب پزشکان انجام می شد. این روش سبب شد .که موارد خطرناکی از استفاده از داروهایی که در مورد آنها تحقیقات کافی نشده بود، در بیماران تظاهر کند.

نمونه بارز آن ایجاد ناهنجاری های جنینی با استفاده از داروی تالیدومید در زنان باردار بود. تالیدومید، دارویی که برای کاهش آثار ناخوشی بامدادی (یا تهوع صبحگاهی در زنان باردار) تجویز می شد، باعث تولد بیش از ده هزار نوزاد ناقص شد. برای بازگرداندن اعتماد مردم به صنایع  دارو سازی، قرار بر آن شد که این اطمینان از راه تصویب قانونی برای الزامی شدن آزمایشات حیوانی به جامعه داده شود.

در حال حاضر برای اطمینان از ایمنی کاربرد دارو در انسان ترکیبات شناسایی شده، باید از ۴ مرحله آزمون و بررسی، با موفقیت بگذرند : مرحله اول: آزمون بی خطر بودن و سمیت دارو روی جانوران مختلف و جنین جانوران باردار بررسی می شود. امروزه سعی می شود از شیوه های کشت بافتی و نمونه سازی رایانه ای برای کاهش کاربرد جانوران آزمایشگاهی در این مرحله استفاده شود . اگر ماده دارویی در حیوانات و جنین آنها اثر سوئی نشان ندهد، وارد مرحله بعدی می شود.

مطالعه بیشتر