دانلود جزوه برنامه ریزی تحصیلی دوره متوسطه

دانلود جزوه برنامه ریزی تحصیلی دوره متوسطه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه برنامه ریزی تحصیلی دوره متوسطه

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه برنامه ریزی تحصیلی دوره متوسطه می باشد که با فرمت pdf در ۷۷ صفحه (قابل سرچ و جستجو) تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فصول جزوه برنامه ریزی تحصیلی دوره متوسطه:

فصل اول

برنامه ریزی و جایگاه آن در نظام آموزش و پرورش

فصل دوم

آموزش متوسطه در ایران

فصل سوم

مبانی برنامه ریزی دوره متوسطه

فصل چهارم

هدفهای آموزش متوسطه

فصل پنجم

چگونگی تعیین محتوا در مواد درسی

فصل ششم

سازماندهی محتوای برنامه درسی

فصل هفتم

راهبردهای یاددهی – یادگیری در آموزش متوسطه

فصل هشتم

ارزشیابی

فصل اول

برنامه ریزی و جایگاه آن در نظام آموزش و پرورش

برنامه ریزی و مراحل آن

هر یک از جنبه های زندگی انسان وسعت و دامنه خاصی دارد و او ناگزیر است برای اکثر فعالیتها دست به انتخاب بزند و مطابق علایق و نیازهای خود هدفهای مناسب برگزیند. تعیین هدفهای مطلوب به دقت در تشخیص نیاز بستگی دارد. فردی را در نظر بگیرید که به کسب دانش بیشتر را به عنوان هدف در نظر می گیرد؛ اما « رسیدن به مدارج علمی بالاتر » ، نیاز دارد. او نخست برای تأمین این نیاز هر چند تعیین هدف اهمیت زیاد دارد، به تنهایی مفید نیست. وی باید روشها و وسایل رسیدن به هدف را نیز انتخاب کند تا با به کار بردن دقیق و اصولی آنها امکان تحقق هدف فراهم شود.
بعلاوه با توجه به اینکه نقاط قوت و ضعفِ تصمیم گیریها در عرصه عمل معلوم می شود، پس از اجرای اصول و را نشان می دهد؛ « برنامه ریزی » روشهای انتخاب شده باید ارزشیابی به عمل آید. این روند چهار مرحله ای نوعی بنابراین می توان گفت که به مجموعه فعالیتهای منظم که از تعیین هدف شروع می شود و با انتخاب روشها و وسایل متناسب با هدف ادامه پیدا می کند و سپس به اجرا در می آید و ارزشیابی می شود، برنامه ریزی می گویند؛ به عبارت دیگر برنامه ریزی عبارت است از طرح ریزی برای دستیابی به هدف معین….

مطالعه بیشتر